04 de març 2015

Huck Finn (Olivia Vieweg [Mark Twain])

Fa unes setmanes em vaig comprar el còmic “Huck Finn”. M’agrada molt l’obra de Mark Twain i veure que havia sortit una versió moderna del Huckleberry Finn em va fer gràcia. I bé, resulta que fent servir l’aplicació mòbil de Diagonal Mar doncs em van tocar 10 euros, o sigui que els vaig gastar comprar el llibre a l’FNAC d’allà.
La historia del Huck segurament ja la sabreu: més o menys tracta d’un nano (amic del Tom Sawyer) que té un pare problemàtic i que per això viu una mica al càrrec de la viuda Douglas, fins que arriba el seu pare i se l’emporta. Llavors ell aconsegueix fugir en una balsa riu avall i pel camí es troba al Jim, un noi de pell fosca que també s’escapa perquè vol ser lliure (EEUU, finals de segle XIX).

Bé, aquesta és la historia original que més o menys he resumit així ràpid. La nova versió, a càrrec d’Olivia Vieweg, és una mena d’homenatge perquè es celebren els 130 anys de la publicació de l’obra original. L’edició va a càrrec d’Impedimenta, tapa dura i colors càlids. Bé, més que colors càlids, tot vermellós per dins, un sol color amb matisos ;-)


La trama té un total paral·lelisme, però en aquesta ocasió es situa a temps més actuals (tot i que és molt atemporal). El nano viu a Alemanya amb una dona que l’acull i el cuida i ja no hi ha cap JIM, sinó que el que hi ha és una noia anomenada JIN, d’origen oriental, i que fuig perquè obliguen a prostituir-se.


Conclusió: No és l’obra de l’any, però a mi m’ha agradat força. Perd la força del clàssic de Twain, està clar, però tampoc em sembla malament la conversió vers aquest nou producte. 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails