22 de gener 2015

El Museu Egipci de Barcelona

Un dels museus de Barcelona al qual no havia posat mai els peus i volia fer-ho era l’Egipci. El Museu Egipci de Barcelona, -Fundació Arqueològica Clos-, es va fundar l’any 1994. Està ubicat al carrer València, molt a tocar del passeig de Gràcia. De fet sinó ho saps sorprèn una mica perquè no destaca gaire entre els edificis (per fora és quasi com una casa més) però tot i així per dins és força gran.
Abans de parlar del Museu, uns petits apunts: és el primer museu de temàtica faraònica que es va inaugurar a Espanya (dades de la Viquipèdia). Avui en dia es una fundació privada sense ànim de lucre: el Senyor CLOS tenia una col·lecció privada súper important a un dels hotels que dirigia. Era una expo, doncs, que es trobava dins un hotel i al veure que despertava tant d’interès van moure el tema del Museu. La ubicació al carrer València data de l’any 2000.

Al museu hi podem trobar més de mil peces de l’Antic Egipte. Aquí podeu veure’n algunes fotos:


La gata amb el pírcing realment em va agradar molt. Després aquesta també em va cridar l’atenció, perquè és una mena de “sonajero”:


S’hi poden veure mòmies o més ben dit, les capses de les mòmies. Vaig fer moltes fotos però per no posar coses típiques us ensenyo aquest cap que té una mica de retirada als dibuixos japonesos tipu Shin Chan:

O aquestes sandàlies!!! (SEMBLEN MOLT MODERNES!)
Ah, però sens dubte una de les coses que em va sorprendre més és el gatet-mòmia. Que sí, que ja sé que els gats per a ells eren molt importants... i que se’n fessin mòmies doncs també ho entenc... però mira, em va fer entre gràcia-pena-tendresa la mòmia d’aquest petit gatet i també com el passen per la màquina per descobrir-ne més coses...


O aquest llit. Realment estaven molt avançats. Mireu ja no només l’entramat per fer-ho consistent sinó el detallet del “reposa-caps”.

Foto de rigor professional: també hi ha biblioteca:
Poca broma que la biblioteca té més de 10.000 documents i hi ha veritables joies.

PERÒ REALMENT UNA DE LES MILLORS COSES ÉS LA EXPO DDICADA AL DESCOBRIMENT DE LA TOMBA DEL TUTANKHAMON. Et fa viure l’experiència com si fossis allà mateix. Les fotos documenten bé tot el procés.


Plafons explicatius, fotos de tot el que hi havia i maquetes perquè ens fem a la idea de lo ben guardat que es trobava, etc.

És curiós: hi ha civilitzacions que s’han “perdut”, vull dir: ara imaginem (que de fet ja ho fem) que posem un mort molt important en un lloc. La gent SAP que aquesta persona morta és allà, ho sabran també els seus fills i els fills dels seus fills... perquè som una civilització “contínua”. Però podríem desaparèixer i que un altre tipus de societat ens substituís i no sabes res de nosaltres o no tingués intenció de preservar o ves a saber...i d’aquí mil anys, violà! Apareixen coses.... bueno. De fet, DE FET,  no m’estranya gens. Si no som capaços de recordar que no fa ni 80 anys hi havia més de mil refugis anti-aeris a Barcelona i encara és ara que fan obres i els troben “de casualitat”!!! no s’entén.............

5 comentaris:

Mª Luisa ha dit...

Siempre miro este blog, pero a veces me pierdo algo. de éste creo que lo he entendido todo.
No sabía de este museo. Muy interesante.
Gracias por darlo a conocer.
Un saludo.

Android ha dit...

Em sonava d'alguna cosa, pero potser anava equivocada, avera si quan baixi tinc temps d'anar-hi algun dia!
El Clos es..l'exalcalde? Ja mirare...
A per cert...soc la del comentari al MazingerZ... XD, fa poc que he descobert el teu bloc a causa de la ressenya de: La memoria de les formigues, i tambe te vist comentant al Moroboshi xD. Be, res, que tens nova lectora, encantada :)

Anònim ha dit...

Jo ja fa uns anys que hi vaig anar amb els nens d'un casal d'estiu. Ens van fer una visita guiada que tot i esser per nens va ser molt interessant.

Montse de Mondopunts

pons007 ha dit...

Es una mica caret però val la pena, hi vaig anar ara fa bastants anys. No em faria res tornar-hi per refrescar la memòria
PD: Molt fan del gat amb el piercing :P

Eli Ramirez ha dit...

1- Me alegro MªLuisa! :-)

2- ahh!! ok :) mola el mazinger eh!! (per cert diria que no és el Clos alcalde...)

3- per mi gha sigut un bon descobriment :)

4- Vaig aprofitar portes obertes, hehehe. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails