09 d’octubre 2014

Azuki (Chika Kimura; Yasushi Akimoto)

Quan jo era "més jove" (perquè encara ho sóc molt!) veia per la tele uns dibuixos que es deien AZUKI.


Em van agafar que ja era una mica gran, crec que els feien quan jo ja estava fent 4art d'ESO o 1er de batxillerat!. Bé, els dibuixos d'Azuki anaven d'una noia de primària que s'enamorava del seu nou company de classe, en Yunosuke. A classe hi havia altres nois i noies i es creaven petits triangles amorosos, tot des d'una perspectiva molt innocent i tendre.

El temps va passar i la sèrie em va anar caient en l'oblit, fins que un dia vaig trobar un còmic a la biblioteca. El número 1 d'Azuki! Segons vaig veure, de còmics només n'hi havia 5 en total. Això és un fet molt curiós perquè els dibuixos animats teníen més de 100 capítols... però encara és més curiós quan descobrim que en realitat els dibuixos animats abarquen només lo que serien el volum 1 i 2.

Llavors, què passa amb els tres volums següents? Doncs una continuació de la vida d'Azuki. Inèdita a les pantalles :-) I per això quan vaig veure els 5 volums al portal eBay, no vaig dubtar en comprar-los...


I fervorosament vaig posar-me "manos a la obra" per saber com continuava la història d'aquella nena amb nom de mongeta :-)

Tot i que el final no em va acabar d'agradar del tot, m'ha semblat molt tendre poder recuperar aquesta història i aquests personatges. La Kaoru, la Yoko, en Ken... i els altres que surten quan els nanos deixen primària i comencen la secundària.

Una història molt recomanable que només té un problema: l'edició! lletra MOLT PETITA, no apte per a persones amb algunda dificultat visual. Els diàlegs, encara són bastant estàndards... però les notes del traductor, entre el tipus de lletra i la mida, valga'm déu :-S ... impossible..


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails