26 de setembre 2014

Coral asiàtica de Barcelona (Casa Àsia) (2)

Dissabte passat vaig anar al concert que la Coral Àsia Barcelona va oferir en motiu del XIII Festival Àsia enmarcat en les Festes de la Mercè.
No és la primera vegada que els veig actuar (ja en vaigparlar un dia) i he de dir que s’ho curren molt i que és un espectacle molt bonic de veure. Cal dir que si conec el conjunt és gràcies a la meva amiga Grelda, que forma part d’aquesta coral!

La Coral Àsia és un grup multicultural format per moltes persones de diferents orígens però amb la principal particularitat que viuen tots a Barcelona. Són uns 50 i provenen de 24 països diferents, dels quals 60% són asiàtics. Canten en idiomes tan diferents com ara: xinès, japonès, tagal, hindi, farsi, coreà, bengalí, urdú, indonesi, català, castellà i anglès.


Cal agraïr la Direcció d’Immigració i Interculturalitat de l’Ajuntament de Barcelona, que va donar el seu suport perquè aquesta iniciativa es consolidés com a espai de trobada per a joves de diferents països gràcies a la música. El cor està dirigit per el català Carles-Josep Comalada i l’acompanyaven Vignesh Tolu Melwani al piano, Sandra Sánchez al violí i Mercè Català a la flauta.

Em va agradar moltíssim.

Per cert, dues coses:

1)       Van cantar una de les cançons que més m’agraden en aquest món: “Cançó de bres per a una princesa negra” (que per cert ja vaig dir un dia que volia que fos la cançó que sonés el dia del meu enterrament)
2)       Curiositat: sabeu la cançó “Historia de un amor?” (Ya no estás más a mi lado, corazoooooon). Es veu que un programa xinès tipu Operación Triunfo la va recuperar i la van cantar en un programa. La noia va guanyar el concurs i la final va ser vista per més de 400 milions de persones. FLIPA! Un dels programes més vistos de la televisió xinesa!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails