03 d’agost 2014

Pel·lícules de la setmana: La gran família española / Tu y yo

Dos pelis més per afegir a la llista de visualitzacions 2014:

La gran familia española (Daniel Sánchez Arévalo, 2013)

Fa temps vaig veure la peli de "Primos" i em va agradar molt. Quan vaig veure que la nova pel·lícula d'aquest director tornava a tenir al Quim Guitérrez entre les seves files, vaig decidir que la veuria (sóc fan jajaja). (Nota: veieu també AzulOscuroCasiNegro).

La peli he trigat en veure-la perquè quan la feien al cine vaig voler aprofitar el preu de "la fiesta del cine" però estava ple... i després quan va sortir en DVD no em vaig adonar i la vaig reservar en BluRay (que no en tinc!). Però bé, mesos després, ja l'he vist.

A veure, no és Primos. És més fluixa (pel meu gust). Va d'una família un tant peculiar que es reuneix perquè el fill petit es casa... coincidint amb el dia de la final del mundial de futbol de Sudàfrica, on l'equip espanyol va quedar primer.
Tot i que és més fluixeta, és entretinguda i té algun moment tendre (i rius bastant). Segueix una mica la línia de Primos, on les relacions familiars passen en un pla principal.

Nota Eli: 6 / Nota Filmaffinity: 6,0

Tu y yo (Bernardo Bertolucci, 2012)

I aquesta la vaig veure perquè al blog de les biblioteques de Barcelona (Bibarnabloc) en parlaven. De fet parlàven del llibre, però deien que també hi havia la versió cinematogràfica.
Com que tinc una pila de llibres per llegir que no m'acabaré fins al 2.025, vaig optar per la via fàcil.

Resultat: no m'ha agradat. La peli l'he trobat fluixa i, tot i ser del Bertolucci, l'hi he trobat un aire molt de telefilm. Vamos, que no m'ha enganxat. La història va de dos germans que fa molt que no es veuen i que es troben en un subterrani (on ell, antisocial, ha decidit passar-hi uns dies allunyat del món). No hi he trobat gaire feeling entre els dos protagonistes... (això no treu que el plantejament sigui interessant, i estic segura que el llibre està més bé)

Nota Eli: 5 / Nota Bertolucci: 6,4.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails