30 de juliol 2014

Més còmics

Aquí alguns còmics més que m'he llegit darrerament. Alguns els recomano més que d'altres, però en general, molt bé :) (ressenyetes curtetes)

El cuento de una rata mala (Bryan Talbot)

Fa un temps vaig llegir "La niña de sus ojos", obra conjunta dels germans Talbot. Em va agradar i vaig pensar q m'agradaria llegir alguna cosa més. És per això que vaig buscar aquest, que havia guanyat el premi Eisner de novel·la gràfica l'any 1995 i de moltes coses més. (Astiberri n'ha fet una nova edició)

És una història bastant dura: va d'una noia adolescent que fuig de casa. Sense lloc on dormir ni diners per menjar, s'haurà danar buscant la vida i va a parar a diversos llocs amb diversos problemes.
Tal com diuen a la web de l'editorial, aquest còmic s'ha utilitzat sovint en programes d'alfabetització als Estats Units i Regne Unit, així com a molts centres que donen suport a les víctimes d'abusos sexuals.

Frances (Joanna Hellgren)

Frances és també una història de famílies amb problemes. En aquest cas la protagonista és una nena, la Frances, que un cop es mort el seu pare es troba que te que anar a viure amb la seva tia Ada. Poc a poc comença a veure quin tipus de família té: la relació de la tia amb la seva germana, amb els seus pares, etc. Una família on no acaba de trobar quin lloc ha d'ocupar-hi.







Enjambre (diverses autores)

Enjambre, publicat per Norma, és un recull de còmics (17 + 2 relats breus) fets per dones. Algunes històries estan molt bé i altres potser no tant, però la majoria tenen el seu què.
Fa gràcia mirar les biografies de cadascuna d'elles i veure que la majoria van començar amb fanzines (infravalorats fascines! :D).







Paul se muda (Michel Rabagliati)

 I finalment, el primer còmic de'n Paul. No els coneixia i una companya de classe me'n va parlar. Llavors vaig mirar d'aconseguir el primer, Paul se muda. Són històries normals que parlen de gent normal, res de superherois ni coses rares. 
En aquest primer volum, en Paul se'n va a viure amb la seva companya. Fan una mica de flashbacks mostrant com es van conèixer i algunes històries viscudes. La meva escena preferida, sens subte, es quan es senten al sofà amb les nebodes i miren la seva pel·lícula preferida... :)



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails