09 de juliol 2014

Algunes lectures més en format còmic

[Los cómics son para el verano], aquest podria ser el títol d'aquesta entrada, doncs aprofito que ha arribat el bon temps per llegir més que mai. Sobretot còmics (i/o novel·les gràfiques). És una sort disposar del fons súper complet de les biblioteques públiques. Hi ha de tot! #LoveBiblio :-) 
.
Ardalén (Miguelanxo Pardo)

A la biblioteca que em queda més a prop de casa, la de Camp de l'Arpa, han agafat un tros de prestatge per posar-hi còmics que han estat premiats. Així és com va arribar Ardalén a les meves mans.

És una història sobre els records i la memòria: a un petit poble hi arriba Sabela, buscant pistes del seu avi al que mai va conèixer perquè va marxar a les Amèriques a fer fortuna i mai més va tornar. Arriba al poble sabent que alguns habitants van marxar també cap allà, i potser algun d'ells va conèixer el seu avi..
Però al poble es topa amb en Fidel, un bon home que ja no hi toca massa i a qui els records li juguen males passades. Tot i així, un extrany fenòmen farà que poc a poc alguns records aflorin per anar fent encaixar totes les peces. 
El dibuix està molt ben fet i el color també. Les escenes recordades estan molt ben ambientades... i brutal el dibuix de les balenes! :-)

Beowulf (Santiago García, David Rubín)

Beowulf no em cridava gens l'atenció. De fet me'l vaig agafar per curiositat i res més, ja que no són el tipus d'històries que m'agraden: massa sang i fetge!

La història de Beowulf és una llegenda danesa de la qual fins i tot se n'ha fet pel·lícula. ES tracta d'un heroi que va aconseguir matar la bèstia que atacava els poblats. Una mica com les llegendes d'aquí (recordem que el mostre de banyoles s'empassava els bous de tres en tres i es menjava una persona per dia sense fer tarrabastall).
El dibuix també té moltíssima qualitat (i molta tinta vermella gastada ;-D)



La mala gente (Étienne Davodeau)

Vaig descobrir aquest autor gràcies al còmic de "Los ignorantes" (que us recomano molt). M'agrada la manera que té de dibuixar i de narrar les coses, tot i que no n'he llegit gaire cosa més... 

En aquesta història l'autor dóna veu als seus pares, que es van conéixer quan vam començar a militar com a sindicalistes. Parla de la pressió de la religió, de l'estil de vida d'aquella época (poble interior francés) de les fàbriques, del poder, de les relacions... Una història per explicar qui eren aquelles persones que van començar a moure's per millorar les condicions laborals i salarials dels treballadors.


No cambies nunca (David Sánchez)

Una obra una mica paranoica que no és gens del meu estil. O sigui, no puc dir que m'hagi agradat, perquè mentiria, però tampoc puc dir que és un mal treball, perquè no ho és. Em vaig deixar guiar per l'autor, que havia guanyat un premi al millor autor revelació l'any 2011.
És cómic extrany que parla d'experiments (només cal veure la portada!) i algunes imatges són bastant angoixants. Potser l'hauria d'haver llegit algunes vegades més per acabar de trobar-li el què  (o entendre'l) :-)
Si més no, és bastant trencador.



Laika (Nick Abadzis)

I per últim, la Laika. La gosseta víctima de la cursa espacial... 

M'inspira molt la història de la Laika. Potser és perquè la cançó que els Mecano li van dedicar sempre m'ha agradat moltíssim...
Vaig trobar aquest còmic d'oferta per 4 euros a l'stock de Continuarà Còmics. L'obra va guanyar el Premi Eisner a la millor novel·la gràfica juvenil l'any 2008.
És una obra que explica molt bé el que va passar amb la gosseta, que va ser un sacrifici inútil. Algunes coses parteixen de la invenció perquè comença explicant els orígens de la gosseta... però ah! és una història molt trista. Sí que és cert que ens manipulen emocionalment perquè en tot moment la gosseta és súper dòcil i súper mona (tal perquè et vagi fent molta pena)... però bé. Una història ben narrada! l'únic problema que li veig l'edició, ja que les pàgines són força petites de mida i a cada pàgina hi ha moltes vinyetes i dóna una sensació d'atapeïment força gran...!

3 comentaris:

Moroboshi ha dit...

Ara que no estic aturat del tot (bé, sóc autònom i això en el meu cas implica temporades de més feina i de menys, però continuo tenint moltes hores lliures) m'estic dedicant molt més als còmics que als llibres, en el que duem de 2014.

Això vol dir que no superaré, ni m'acostaré, als números que havia aconseguit l'any passat pel que fa a llibres.

Però sí que he detectat que llegeixo més còmics que mai, i m'alegro que tu també en vagis llegint.

Ara bé, permet-me que et digui que el fons de còmics de les biblioteques públiques varia molt segons la biblioteca concreta. N'hi ha que no tenen gairebé res, n'hi ha que al·lucines amb la quantitat de coses que tenen (Ignasi Iglésias) i n'hi ha que sempre tenen les mateixes 4 coses (Miquel Llongueras).

Eli Ramirez ha dit...

Jejejej, bé, jo sempre en vaig llegint... el que passa es que aquest any noto que llegeixo molt nés (ja m'agrada!). Jo també els compto, l'any passat van ser 28 novel·les i 25 còmics.. i ara ja vaig per les 17 novel·les i els 32 còmics, o sigui que ho supero bastant (i el que queda d'any!) ^^

Sobre les biblioteques, és cert, però té tota la lògica del món: no es pot tenir de tot a cada biblioteca perquè no hi ha prous recursos econòmics, la biblioteca de st andreu té molts còmics perque està especialitzada en això, igual q la tecla sala de L'H. Però altres biblioteques tindran potser més llibres de música, o agricultura o història o no sé. Com que el prestec interbibliotecari és gratuït les biblioteques es poden complementar i el que no ho té una ho té l'altra :)

Moroboshi ha dit...

Sí, ja ho sé, ja, no és culpa d'ells, però si vols seguir una col·lecció una mica llarga i has d'estar demanant els números cada dos per tres és incòmode.

Si són històries autoconclusives, que és el que tu llegeixes, llavors sí que les agafo si passo alguna vegada per Sant Andreu.

Per cert, com que un còmic és tant un Blankets com un número de Batman, a l'any puc dir sense por d'exagerar que llegeixo centenars de còmics, perquè en consumeixo tant dels uns com dels altres xD

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails