26 de juny 2014

Algunes lectures en format còmic

El azul es un color cálido (Julie Maroh)

Es el còmic que va donar pas a la pel·lícula "La vida de Adèle". La pel·lícula em va agradar molt i em va fer certa pena, però el còmic és molt més dramàtic...
De fet, no van de la mà. La pel·lícula, que dura tres hores, explica una història entre dues persones que es coneixen i s'enamoren. El punt de partida és el mateix que el llibre, però al còmic hi ha un desenvolupament una mica diferent i un desenllaç totalment contrari.
De fet, penso, podrien haver fet la pel·lícula sent més fidel a l'obra, crec que hagués impactat més i que no hagués calgut allargar-la tant (tot i que ja vaig dir que tampoc se m'havia fet excessivament pesada). Aviat faran la peli a les cotxeres de Sants, per cert.
Per si algú s'ho pregunta, el contingut sexual 
explícit també apareix al còmic

He de dir que crec que em va agradar més el còmic (tot i que tots dos productes estan mot bé!). A més, està molt ben dibuixat!

El retrato de Dorian Gray (Oscar Wilde. Adaptació de Edginton i Culbard)

He de reconèixer que mai he llegit l'obra de Dorian Gray (ni n'he vist la pel·lícula). Però també reconec que, com tothom suposo, sé de que va la història. És un clàssic i hi ha moltíssimes referències...

Un dia passejava per la biblioteca buscant lectures i em vaig topar amb aquesta versió il·lustrada.... que no m'ha agradat gens. Sé que hi ha altres adaptacions de còmic, i tinc la sensació que m'he quedat amb la pitjor (al meu gust i criteri, que és molt personal!). No m'he sentit gens propera als dibuixos, que els he trobat freds i mancats d'expressió i sentiment.

En fi, hauré de provar amb la novel·la original...


Mis primeros primeros besos (Lyona)

I per últim, una mica d'humor :)

Aquest llibre, de Lyona, és un homenatge a tots aquells primers petons. Aquells fets fa anys enrera, entre dubtes i ganes, posant una mica de nostàlgia pel mig. Primers amors, ligues de verano, petons infantils, petons robats, petons entre alcohol...

Resumint, 25 mini-històries plenes d'humor i els dibuixos característics de la Lyona! :-)


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails