14 de maig 2014

Touch [Bateadores] (Mitsuru Adachi) (2a part)

El 25 de gener de l'any passat vaig escriure una entrada de blog parlant de Touch, coneguda aquí per "BATEADORES". Un amic em va deixar els primers volums del manga i ara ja fa un parell de mesos que vaig acabar de llegir els que em faltaven. En total n'hi ha 11.


Què dir? doncs que m'ha agradat molt.
Com ja vaig dir a l'anterior entrada, la nostàlgia és un punt. Sóc molt nostàlgica i tot el que té a veure amb la meva infància m'agrada molt. 

La sèrie de dibuixos era molt llarga (no sé si eren uns 100 capítols o algo així O_O) en canvi els còmics són 11. Bé, els còmics recopiladors. (Ara he llegit que inicialment van ser 26 volums)

SPOILERS

No llegiu aquesta part si no heu vist la sèrie ni heu llegit els còmics.
Dels dibuixos de la tele no en recordava gaires coses: recordava que eren dos germans i una noia, recordava que els dos nois estaven vinculats al bèsibol i recordava que un dels germans ens moria en un accident.

Aquest fet tan important, doncs, no em va venir de sorpresa al llegir els còmics, però moltes altres coses sí. Per exemple, no recodava que eren veïns. No recordava gaire el triangle amorós amb la noia (doncs ella estava bastant vinculada afectivament amb el germà que mor) i no recordava que el segon germà partia més o menys "de zero". La cosa és que el germà mort era una estrella del beisbol i quan ell falta, el germà que queda ocupa poc a poc el seu lloc (tant a nivell esportiu com sentimental).
Ah, i en recordava els noms: Carlos i César. No sé quina mania hi ha en traduïr noms... com un personatge japonès es pot dir César o Carlos? jejeje. No us enrecordeu de Juana y Sergio? o la panda de Julia?? jejejeje tots tenien noms espanyolitzats :-)

Bé, sigui com sigui, fer aquesta lectura als 30 anys m'ha agradat molt. Jo crec que devia tenir uns 10 anys quan ho mirava..!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails