21 de maig 2014

Recordant els 90: Colònies a St Salvador de Bianya

Quan miro enrere acostum-ho a trobar-hi bons records. Per exemple, quan penso en esplai, colònies i casals d'estiu ho recordo amb un somriure als llavis :)

L'altre dia vaig fer una cosa que alguna vegada havia pensat que havia de fer: passar per un dels mini-pobles on 20 anys enrera hi havia estat de colònies. En aquest cas, St Salvador de Bianya. Si mal no recordo, va ser una setmana de juny de 1992 (o crec que va ser el 1993, sí). Va ser amb l'esplai lloretenc Cap-i-cua.


Estava pràcticament igual a com jo ho recordava.
Al pati de davant de la casa, però, han posat un monument, abans no hi era! 


Hagués fet moltes més fotos, però la casa està encara en actiu i hi havia diverses famílies amb molts nens ocupant-la. Ara penso que els hi podia haver dit la meva raó per la qual estava fent fotos en aquell lloc (és una casa en mig del no -res, perquè poble no n'hi ha pas). Igual hagués pogut entrar a la casa i tot.

Recordo que hi havia dos pisos i a la part d'abaix hi havia una cuina. Un dia vam fer una mena de canapés així amb nocilla i tal i a un nen se li van caure tots a terra de cap per avall. També recordo que un nen casi es mor perquè estaven jugant a fer "ahorcado" (potser si ho veies ara diria que estic exagerant però jo ho vaig trobar un joc molt perillós) (evidentment a aquests jocs hi jugàvem quan no hi havia monitors a la vista)

Per la nit fèiem jocs de nit.



Pel matí ens feien aixecar molt aviat per fer "exercici". Mentre alguns monitors acabaven de preparar l'esmorzar, nosaltres havíem de fer voltes al pati i fer unes quantes flexions (realment no recordo quins exercicis feiem, però si que recordo clarament que havíem de sortir del llit per fer gimnasia i això era un pal). I de fet durava res, 15 minuts com a molt. Ho fèiem aquí:



I això últim és la foto general de la casa. Des d'aquí no es veu però al costat del arbre que queda just davant de la porta hi havia l'entrada a l'antic cementiri del poble. He de dir que durant tota la setmana vaig tenir una mica de por.


5 comentaris:

Anònim ha dit...

Cuac Cuac

¡Eso! ¡Tú sigue dibujando cosas que nada tienen que ver con portadas de libros clásicos!

(como puedes ver, yo sigo inasequible al desaliento.....)

Alazos. Pato

Anònim ha dit...

Eli jo també vaig estar de colònies en aquesta casa però de monitora, ara han canviat molt les coses pel que fa a les activitats dels nens però tot i així els nens s'ho passen molt bé. Jo he fet molts anys de monitora de casals i de colònies i ja fa temps que tinc una empresa de Oci i temps lliure.
Montse

Anònim ha dit...

Hola Eli,
a mi me gustan mucho tus dibujos, no sé como todavía no has publicado un cuento, se te da muy bien hacer viñetas.
Yo guardo todos tus marcapaginas.
Saludos,
Carlos

Eli Ramirez ha dit...

Hola a todos!

Pato, en verano haré alguno, te lo prometo! :)

Montse: sí! ja sabia que tenies l'empresa! és una cosa que a mi m'agrada molt! em va fer mota gràcia veure de nou la casa aquesta, la veritat :)

carlos, gracias :)

Pere Campos Vilardebó ha dit...

Jo tambe vaig fer de monitor per aqui, pero va ser amb un agrupament escollta!!!!
Pero vaja no hi ha gaire diferencia!!
A reveure
Pere C.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails