05 de maig 2014

La zona prohibida (David Cirici)

Fa molts anys vaig llegir un llibre que es deia "L'esquelet de la balena". Recordo com em va arribar a les mans: era una lectura obligatòria a la classe de ma germana, que té 4 anys menys que jo. El títol em va agradar molt i el contingut, també. 

És un llibre "distòpic". Una distopia és com una mena de utopia a la inversa, com per descriure societats que són postcatastròfuiques o paral·leles i sota règims totalitaris o coses així. Exemples molt coneguts: El món feliç de Huxley, 1984 d'Orwell o Farenheit 451 de Bradbury. Com a exemples més actuals podem citar Els jocs de la fam o la novedosa DIVERGENT (que m'estic llegint la triologia i ben aviat en parlaré, a més s'acaba d'estrenar la primera part al cine).

Bé, que em disperso. L'esquelet de la balena parlava d'uns nois que vivien reclosos en una escola on no hi havia adults ni contacte amb el món exterior. 
El cas es que al blog de Llibres al Replà vaig llegir l'entrada titulada "L'esquelet de la balena es fa gran" on parlaven de Zona prohibida... i res, pitant que vaig anar a la biblio a buscar el llibre per agafar-lo en préstec...


I bé, em va agradar molt.
El punt de partida és similar: 112 noies viuen dins una escola enmig de la muntanya però no coneixen res del món exterior. A l'igual que el llibre de la balena, les noies són educades amb hologrames que fan de professors. També tenen accés a una sala on poden trobar hologrames dels seus pares, amb respostes enregistrades anys endarrera per als possibles dubtes o preocupacions que poguessin tenir al llarg dels anys...

I bé, no passa ni una pàgina que ja ens trobem amb el que serà l'argument de l'obra: l'escola s'esmicola i hauran de sortir a buscar-se la vida a fora. Moltes preguntes, molts dubtes... una ciutat aparentment tranquil·la controlada on tothom sap quina és la seva funció.... PERò, que hi ha més enllà dels marges de seguretat? què hi ha a la denominada zona prohibida?

Lectura molt amena i molt agradable. Si us agrada el gènere, no dubteu!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails