20 d’abril 2014

La peli de la setmana: Los ojos de Julia / Atrapado en el tiempo

Los ojos de Julia (Guillem Morales, 2010)

Fa temps volia veure aquesta pel·lícula, tot i que després me'n vaig oblidar. Ara fa unes setmanes que la van fer a tv3 ("divendres a la nit, és, la gran pel·lícula", que resa la publi) Bé, com que no vaig poder quedar-me a casa aquella nit, vaig recordar que la volia veure-la i la vaig buscar en DVD.

Los ojos de Julia és una pel·lícula inquietant protagonitzada per Belén Rueda i Lluís Homar, dos actors que m'agraden molt. L'argument gira en torn una malaltia degenerativa que fa que la protagonista perdi poc a poc la visió. És una malaltia que que també afectava a la seva germana, morta per suicidi en els primers cinc minuts de la pel·lícula.

El que anirà fent la Julia és esbrinar que coi va passar amb la seva germana, quins van ser els motius de la seva mort, si n'hi ha, i com va viure durant els seus últims mesos de vida (doncs vivien distanciades). El problema es que ella mateixa cada cop va perdent més visió....

La peli és inquietant perquè hi ha tensió i misteri, tot i que el desenllaç final no és del tot creïble pel meu gust.


Atrapado en el tiempo (Harold Ramis, 1993)

I aquesta és la típica pel·lícula que cada dos per tres fan per la tele però que mai havia vist. Potser em traeix la memòria però, fa molts i molts anys -1993-, a Lloret encara hi havia cine (dos cines!) i un d'ells, el NOVA YORK, oferia aquesta pel·lícula. Jo vaig anar amb una amiga a veure no sé quina peli però ja no quedaven entrades... i la velleta que se n'ocupava (era una dona molt gran i venia tikets i crispetes) doncs ens va dir: "podeu veure aquesta". I jo diria que era aquesta, sí. Però és un record confós i antic.

I bé, la pel·li (per si no l'heu vist) va d'un reporter una mica cregudet i ranci que ha d'anar a cobrir la notícia de la marmota, allò que fan cada any que treuen una marmota de la seva hibernació i segons la seva ombra es pot predir si vindrà bon temps o encara hi haurà setmanes de pluja (ALGO AIXÍ). Surt el Bill Murray, que és un d'aquests mítics actors, jeje. La pel·lícula és prou entretinguda.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails