07 d’abril 2014

Biblioteca Catalana de Frankfurt

L'altre dia vaig tenir una grata sopresa: el diari La Vanguardia va dedicar un article a la biblioteca catalana de Frankfurt, la biblioteca catalana més gran fora de Catalunya (on jo vaig estar-hi un mes fent pràctiques!):


L'article, titulat "Alemanya aprèn català", informa que les assignatures de llengua i literatura catalanes formen part del pla d'estudis de la carrera de romàniques a 27 universitats alemanyes (no sé que n'opina el Sr Wert).

La biblioteca té 36.000 llibres (pràcticament a base de donacions) i està fundada per Tlbert Dídac Stegmann, romanista catalanòfil i Creu de Sant Jordi.
L'article (us recomano que el llegiu) recull el testimoni d'alguns estudiants. Destaco les paraules d'Arnau Bosch, directori de l'àrea de llengua i universitats de l'Institut Ramon Llull: 

 “La llengua i cultures catalanes són un referent medieval, modern i contemporani que es poden equiparar a qualsevol altra llengua romànica i per tant el català ha d’interessar als estudiants que vulguin conèixer la diversitat lingüista de les llengües romàniques”

L'article també esmenta que avui en dia hi ha 146 universitats a tot el món i més de 4.000 estudiants que segueixen cursos de catalanística.

Dit això, passo a la part personal:

L'any 2006, després d'un apassionant Erasmus a Itàlia, vaig tenir la oportunitat de fer pràctiques a la biblioteca catalana de Frankfurt. La possibilitat va arribar a través del programa "PRÀCTIQUES D'ESTIU", que permet que estudiants de facultat facin un o dos mesos de pràctiques a biblioteques d'arreu del món. Ho vaig fer tres vegades: tant de Londres (2008) com Santiago de Chile (2010) en vaig fer una crònica diària, però quan vaig estar a Frankfurt encara no tenia blog.

 
 
Va ser un gran mes. M'ho vaig passar molt bé!
Professionalment no es pot dir que les tasques fossin gaire complicades (es tractava de fer catalogació per còpia) però com a experiència personal va ser de les millors. Entre això i l'erasmus a Viterbo, es pot dir que vaig començar l'1 de gener de 2006 sent una persona i vaig acabar el 31 de desembre sent-ne una altra.
 
 

La beca incloïa allotjament en una residència, 100 euros per menjar (que no són gaires, però tenint l'allotjament pagat ja era un gran què!) i una bicicleta a la meva disposició. Això últim va ser lo millor de tot, feia molts anys que no anava amb bici i allò em va canviar la vida. Anava a treballar cada matí amb la bici i em sentia súper integrada a la ciutat :-) Va fer un temps fantàstic: sol pràcticament cada dia i poca pluja.

Només va ser un mes, però els caps de setmana els vam aprofitar al màxim: Colònia, Heildelberg i Oktoberfest a Múnich (tot i ser pràctiques d'estiu jo les vaig fer de l'1 al 30 de setembre i l'oktoberfest és al setembre).

Tobogan OktoberFest i jo baixant emocionada XD
Jo ja havia estat anteriorment a Frankfurt, però en vaig descobrir moltes coses noves. Per exemple, un jardí japonès molt bonic jejejeje.

 

Va estar molt bé tot plegat. Escrivint això m'he posat nostàlgica! I més ara que aquesta setmana he vist que la Facultat torna a oferir Pràctiques d'Estiu :_). Crec que em faria un altre cop estudiant només per aprofitar coses com aquestes, jejejee.

 
 

3 comentaris:

Rosa ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Rosa ha dit...

Crec que tots tenim molt bon record de les estades a l'estranger. El meu estiu a Nova York va ser genial.

Slds,
Rosa

Rosa Salvador - LinkedIn

Eli Ramirez ha dit...

:-) eren bons temps!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails