10 de març 2014

Wonder. La lección de August (R.J.Palacio)

L'estiu passat vaig regalar aquest llibre a la meva mare. En realitat li vaig regalar, no només perquè li agrada llegir, sinó perquè jo també me'l volia llegir jejejeje.
Se'l va llegir molt ràpid i em van entrar ganes, però no ha sigut fins aquest mes de febrer que l'he pogut agafar.


L'argument en realitat és molt simple, però a mi m'ha agradat molt: va de la vida d'un nen que té 10 anys. El nen no és com la resta: va néixer amb diversos inconveneints genètics i té problemes de malformació a la cara. 
Com ell mateix diu, els ulls no estan on haurien d'estar, el paladar està enfonsat i no tanca bé la boca, les orelles són dos petits bonys.. en fi, la vida no li és fàcil. 

De fet la realitat és la que és: quan veiem persones amb alguna cosa "diferent" a lo que estem acostumats... sense voler se'ns en và la vista cap allà, ni que sigui de manera inconscient i ni que sigui mitja mil·lèsima de segon. I això és el que l'autor del llibre vol expressar en boca d'ell ("fue un segudo, pero noté la expresión de sorpresa en su rostro")

El llibre comença quan els seus pares decideixen que a partir d'aquell any anirà a una escola normal (fins ara feia classe a casa). És tot un repte tant per ell com per a la seva família, però poc a poc s'hi anirà acostumant. Hi ha nanos que són cruels, altres que són falsament amables i altres pels qual valdrà realment la pena anar cada dia a l'escola.

En fi, a mi m'ha agradat molt i el recomano. És una lectura senzilla, molt apte per a adolescents i la veritat és que és una història molt tendre. Bastant previsible però maca. 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails