19 de març 2014

Rosalie Blum (Camille Jourdy)

Gran, gran, gran, enoooorme aquest còmic. M'ha encantat!
Bé, en realitat són tres:




Ara hi ha una edició que agrupa els tres volums (Rosalie Blum: edición integral. Ed. La Cúpula). Jo me'ls vaig agafar un per un de la biblioteca. La meva amiga Sílvia me n'havia parlat i m'havia dit que m'agradaria, i sí! m'ha encantat!

L'entorn de la història és el típic petit poble avorrit on mai hi passa res. Vincent, un perruquer que passa dels trenta i que té una mare controladora i mega friki comença a interessar-se per una desconeguda, una tal Rosalie Blum. L'interés comença a fer-se obsessiu i la comença a perseguir per tot arreu mirant de no ser vist: qui és, de què treballa, on surt de nit... curiosament sembla tenir una vida tant o més avorrida que la seva.
A partir del segon volum a la història s'hi afegeix Aude, la neboda de la Rosalie.

Crec que és una història que val la pena llegir perquè està molt ben feta. La precisió del dibuix i l'ús del color són perfectes.. i els personatges, entranyables! no us perdeu el company de pis de la neboda (l'escena del cocodril i els tàmpax resulta ben curiosa) i sobretot, sobretot, la mare d'ell. Jo crec que hauria de ser "personatge de l'any" i crec que donaria joc per una sèrie de còmics on la protagonista fos ella :)

L'autora va guanyar el premi al millor autor revelació l'any 2010 al Festival de Cómic d'Angoulème.



Us deixo el link del catàleg de Biblioteques de Barcelona per si ho voleu agafar en préstec: LINK :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails