10 de febrer 2014

Le Corbusier: Un atles de paisatges moderns (expo al CaixaFòrum)

Al CaixaFòrum sovint fan exposicions interessants. Fa un parell de setmanes hi havia una sobre Pissarro... però em vaig despistar i no hi vaig anar. Per tant, quan una amiga em va dir per anar dijous a veure la nova expo que han muntat, sobre Le Corbusier, vaig pensar: doncs ves abans que la treguin (tot i que no sóc amant d'aquest tipus d'arquitectura)

Le Corbusier era un arquitecte modern. Va néixer a finals del s.XIX i va morir als anys 60, però algunes de les seves obres són molt actuals, perquè feia coses diferents a les que tothom feia (bé, no era l'únic eh! però ja m'enteneu). Sobretot va destacar en edificis urbans, en intentar millorar l'espai de moltes persones que vivien en ciutats. I va construir a molts llocs del món!

Villa Savoye:

Típica obra que entra al temari de batxillerat per Història de l'Art
Unité d'Habitation:


La "Unitat d'habitació" és un concepte d'habitatge residencial modern, en van fer a diverses ciutats. El de Marsella, el més important, són 130 metres de llarg i 56 d'altura, amb un total de 337 apartaments (quants veïns!) i proveït també de botigues, equipaments esportius, educatius i sanitaris. Fins i tot un hotel.

En el flayer de l'exposició posa: "A Le Corbussier se l'ha acusat d'haver concebut un estil maquinista, no lligat als llocs i centrat en el present". Potser jo m'hi incloc en aquestes acusacions, però si més no després de veure l'expo en tinc una visió més oberta.

És una expo molt completa, amb molta informació, fotografies i maquetes. A més, fan moltes activitats al voltant com ara conferències. Per exemple aquesta setmana hi ha una titulada "L'altre Le Corbusier" (dimecres 12/02). Aquí teniu tota la informació al respecte.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails