06 de febrer 2014

El cuerpo humano (Paolo Giordano)

Vaig descobrir aquest autor gràcies a un amic, l'Alex de Sombras de neón (que per cert acaba de publicar el seu primer llibre: La noche nos alumbrará, a la venta a Amazon)

És el segon llibre de Paolo Giordano, autor del best seller LA SOLEDAD DE LOS NÚMEROS PRIMOS. El primer llibre em va agradar molt, i la veritat és que aquest també. Això sí, tal com m'havien dit diverses persones, cal donar-li una mica de temps, ja que la part interessant es troba tirant cap al mig.


L'argument al principi ens pot xocar: són uns soldats que van cap a l'Afganistán a fer tasques simples (o sigui, que no van a primera línia de batalla). Un cop allà i, a mesura que avança l'argument, comencem a conèixer cadascun d'aquests soldats: que pensen, amb que somien, a què li tenen por... perquè de fet és això: som el que som, el que pensem, el que volem, el que necessitem, el que rebutgem.
No hi ha un sol protagonista: tots ho son una mica. El metge, el cap de tropa, el soldat malalt, el soldat fanfarron, el soldat tímid, la noia, l'altra noia, la família... i poc a poc anem construint la història.

Potser no és el llibre de l'any, però és sensible i a mi m'ha agradat. Tristet.

L'autor és un noi jove i guapo (de l'any 82) llicenciat en Física.

2 comentaris:

Alex Pler ha dit...

Aix... m'he tornat a emocionar pensant en l'última part del llibre. Valia la pena arribar al Vall de les Roses oi?

PD: Gràcies! :)

Eli Ramirez ha dit...

si :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails