03 de febrer 2014

BOBCATSSS 2014 a Barcelona

Bé! per fi podem dir que el BOBCATSSS ha finalitzat! (bé, va acabar divendres, però entre una cosa i l'altre no havia tingut temps de parlar-ne aquí al blog).
He escrit una entrada en to més "formal i neutre" al blog de Biblogtecarios:

BOBCATSSS és un congrés que es celebra cada any i cada vegada en una ciutat diferent. La gràcia és que està organitzat sobretot per estudiants i dirigit també bàsicament a estudiants (tot i que hi ha de tot i això és bo!).

El meu primer BOBCATSSS va ser a Porto, al 2009. En aquella época ja tenia aquest blog i vaig explicar l'experiència en 4 entrades (part 1, part 2, part 3 i part 4). Vam presentar un pòster amb l'Enric

Analysis of the agreements for education co-operation at the Library and Information Science Faculty of the University of Barcelona, 2005-2008: New labour market opportunities in ICT?
El següent BOBCATSSS va ser Szombathely. Ho vaig explicar en 5 entrades XD. Em va fer gràcia perquè dijous, al congrés, se'm va acostar un home i em va mirar quin nom duia a l'acreditació per després dir-me: "jo he llegit la teva crònica que vas fer del bOBCATSSS de Szombathely en cinc parts" (Google traductor és Déu) :-) (Szombathely 1, 2, 3, 4 i 5). Allà vam presentar una comunicació amb la Grelda, sobre el paper del community manager.

I el darrer que vaig anar va ser Amsterdam, on vam guanyar el premi al millor pòster :) (podeu veure'l aquí)

Bé, deixo els remembers i em centro en l'actualitat: el congrés a Barcelona.

Quan vaig saber que es faria aquí no vaig dubtar en unir-me a l'equip organitzador! I la veritat és que ha sigut un procés llarg però molt enriquidor. Feiem tàndem amb l'equip de Boras (Suècia), ja que normalment són dues universitats diferents els qui ho organitzen. La comunicació, mitjançant la plataforma educativa Moodle, va servir per intercanviar opinions i documents. Milers de documents per a milers de temes (bé, m'he passat: deixem-ho en centenars). Fins i tot van venir a finals d'any per a una trobada presencial (FOTOS HERE)

I bé, total, que els dies van arribar: 29, 30 i 31 de gener de 2014 :D

El primer dia pel matí es va fer un acte inagural al Paranimf de la UB (un lloc bonic que fa quedar bé)

La conferència del primer dia va anar a càrrec de Lluís Anglada:

Després ho vam amenitzar amb música (dos cantants que ho van fer molt bé) i castellers:

Per la tarda, el dimecres i el dijous hi havia "SOCIAL PROGRAM", que vol dir que es podien visitar biblioteques (es que els bibliotecaris som així de raros: quan viatgem ens agrada visitar equipaments bibliotecaris ^_^) Cada persona va poder escollir un màxim de tres centres (dos dimecres i un dijous). Alguns dels llocs que vam visitar van ser: el centre de documentació del Barça, la biblio del MNAC, la Biblioteca de Catalunya, un parell de públiques, la Gabriel Ferraté de la UPC, l'Ateneu... més o menys per a què us en feu una idea.

El contingut del congrés en sí va estar també molt bé. Replet de pòsters, comunicacions i tallers. El tema central era: Library (r)evolution: Promoting sustainable information practices i, els subtemes:
  • Users, customers and prosumers
  • Skills and literacies
  • Spaces, cultures and freedom of information
  • Social media, cloud computing and mobile services
  • Towards a better future?
Per la nit tampoc es va quedar curta la cosa: la primera nit els vam dur al restaurant 1881, que és el restaurant que està a dalt del Museu d'Història de Catalunya (aquí en vaig parlar un dia). Lo millor SÓN LES VISTES però justament aquella nit va ploure. Ja és mala sort.
Després els vam dur a la discoteca Shôko. Com que plovia vam improvitzar el lloguer d'un autobus i així tothom va arribar ben sec. El segon dia no hi havia sopar però si la possibilitat de prendre algo al pub irlandès George Payne, que està a Plaça Urquinaona. Vam menjar "tapes" (o poso entre cometes perquè no sé si natxos i alites de pollo poden ser considerats com a tapes, jejeje). Fins i tot hi havia KARAOKE (i alguns vam cantar) jejeje I love karaoke.

Una de les coses més divertides va ser el photocall.
Vam fer unes cosetes per disfressar-se (res, quatre paridetes) i van donar molt de joc. Aquí un parell de mostres!

Bé, que més, que més... crec que no em deixo res. Bé, o potser m'ho deixo tot: van ser dies molt intensos i és impossible resumir-ho tot en una sola entrada....(i no tinc temps de fer-ne quatre o cinc com anys anteriors jejejejejejej). Ah! totes les fotos que il·lustren aquesta entrada són de Santiago Martín, el nostre fotògraf oficial. Cal dir que sense el magnífic equip de voluntaris que ens van donar un cop de mà, res hagués sigut possible! Coordinats per en Vicent, no va quedar ni un cabo suelto!

Per últim, dir-vos que el proper any el BOBCATSSS es celebra a BRNO, una ciutat de la República Txeca. Jo hi vaig anar quan vaig estar a Praga :-) és la ciutat on Mendel va fer els seus experiments genètics amb els pèsols. Podeu veure el vídeo que ens han preparat els companys de Brno aquí: