22 de gener 2014

Exposició al Palau Robert: Llapis i...acció! Roser Capdevila dibuixa

Fins al 27 d'abril podeu passar-vos pel Palau Robert i visitar aquesta magnífica exposició amb dibuixos de la Roser Capdevila (la de les tres bessones, perquè ens entenguem).


L'expo recull una mica la seva trajectòria, a l'estil de la expo que es va fer de la Pilarín ara fa un parell d'anys. Ha publicat més de 300 obres (editorials de diferents països) i ha estat traduïda del català a totes les llengües majoritàries.

Parts en que es divideix l'exposició:
  • Apunts d'infantesa
  • Neix una il·lustradora
  • Dibuixant i bona lletra
  • Una experiència de conte (el naixement de les seves filles)
  • Un personatge, un retrat
  • Contes dins de contes
  • Dibuixos que es mouen
  • Hola a tothom
  • De portes endins (la seva part més personal)
  • S'alça el teló
  • El cabaret
Us deixo amb algunes fotografies i comentaris. Va començar a dibuixar i publicar sent ja gran.

"Aïe, aïe, aïe, mes cheveux!"
Una obra de 1991 que es va publicar a França. És una història autobiogràfica dels problemes que li ha portat tenir els cabells enrinxolats

 


Des del seu punt de vista, tots els nois es fixàvem amb les noies de cabells llisos i a ella no li feien ni cas :-)


Aquí un dibuix d'una escola ("Volem una escola més gran!"). De fet el dibuix era pròpiament MÉS GRAN i amb més detalls, però jo vaig fer la foto només a la part on surt la biblioteca escolar. Ho sento, deformació professional ;)



Fins que no va dedicar-se al dibuix, una de les coses a les quals es dedicava va ser tenir una empresa d'estampació tèxtil: BROT 72. Mireu, aquí un dels cartells publicitaris (és tota una emprenedora!):


Una foto de una de les il·lustracions del llibre "Som les tres bessones". Particularment m'encanta perquè de petita jo tenia aquest llibre (bé, no sé, el tinc en castellà, SOMOS LAS TRES MELLIZAS). Sigui com sigui veure els dibuixos d'aquest llibre (hi eren totes les pàgines) em va fer tenir un atac de nostàlgia. Com les recordo! em sabia el llibre i els dibuixos de memòria,  i els ratolinets que sortien a cada pàgina...

També tenia un que les tres bessones anaven a la neu i recordo que feien boletes de neu i li posaven una espelma a dins i era la mar de bonic. Sempre m'ha quedat gravat això, algun dia ho faré.




Ja em perdonareu per les fotos, però el meu mòbil no les fa gaire maques.

Un exemple de "classisme": nens rics, nens pobres, nens immigrants:


Una de les seves parts personals: les seves llibretes. En té 16 i dibuixa cada dia alguna cosa. Veieu? el rei matant un elefant...



I bé, fins aquí la cosa.
La majoria NO SÓn ORIGINALS, ja que els originals (uns 3.500) estan a la Biblioteca de Catalunya (ja en vaig parlar un dia aquí al blog).

És, salvant les diferències, una exposició molt al estil de la que li van dedicar a la Pilarín (exquisita). Si us en voleu fer una idea:

- Pilarín, 50 anys dibuixant per a tots
- Pilarín i Barcelona (expo a la Sala Ciutat)

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ostres Eli que bé que t'ho passes a Barcelona, aquesta exposició és interessant. Mirant el teu article he vist que l'elefant de l'últim dibuix és igual que l'elefant dels llibres Beascoa, i no sabía que fos un dibuix de Roser Capdevila, bé no m'hi havia fixat. Sempre s'aprenen coses noves !
Montse de Mondopunts.

irati ha dit...

És una de les meves il·lustradores preferides,sobretot pels contes clàsics fets a la seva manera amb la bruixa Aburrida.
Petons

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails