29 de desembre 2013

Resum 2013. Lectures

Ahir restaurants i avui llibres.
Em vaig proposar, a principis d'any, que llegiria 30 llibres i 30 còmics jejejej. En realitat és una xorrada de propòsit perquè no llegeixo per obligació, però mira, això de la gamificació m'agrada molt. M'hauria de posar badges com el foursquare jajajaja. 

En realitat no he llegit 60 obres. De llibres (novel·la i no novel·la) m'he quedat als 28, i de còmic als 25. D'aquestes 53 obres crec que les que més m'han agradat són:

TOP LLIBRES

Faré una mena de TOP SEVEN (això existeix?), tot i que no tinc un clar número 1. Crec que potser la cosa es quedaria així:

1. Ara que estem junts, de Roc Casagran
2. Plans de futur, de Màrius Serra
3. Quantic Love (Sonia Fernández-Vidal)
4. Tiempo entre costuras (María Dueñas)
5. Yo fui a EGB (Jorge Díaz, Javier Ikaz)
6. La sèrie de la teva vida (Marc Zanni, Joan Sanz)
7. Elisabeth Eidenbenz: més enllà de la maternitat d'Elna (pendent ressenya)

L'Ara que estem junts és un llibre sensible i maco, que casualment lliga amb el que està a la posició número 7. L'any passat vaig llegir la Maternitat d'Elna (va ser quasi el millor llibre llegit al 2012) i aquest any he llegit aquesta mena de segona part que aprofundeix en la vida de la seva impulsora i de rebot el llibre de Roc Casagran que situa a dos germans enmig de tota aquella misèria però amb un to allunyat de la negativitat.

Plans de futur és bàsic per conèixer, si més no, persones com Ferran Sunyer: ningú sap qui és i en canvi tothom sap qui és Kiko Rivera. Sobre Quantic Love, em va agradar que fos una novel·la juvenil amb tocs científics.
Tiempo entre costuras em va encantar. Va costar d'entrar però després ja no vaig parar, i el que vull destacar és aquesta gran i documentada manera de mostrar una Espanya de la qual poc se n'havia publicat.

Yo fui a EGB i La sèrie de la teva vida tenen un punt nostàlgic i per això les he inclòs en el top seven. :)

TOP CÒMICS

Tampoc tinc massa clar qui situar en els primers números. En aquest cas en destaco 3:

1. Ausencias (Ramon Rodríguez, Cristina Bueno)
2. Whisky & Nueva York (Julia Wertz)

Ausencias va ser un amor a primera visa. No és de la biblio, me'l vaig comprar. M'agrada molt com dibixa aquesta noia (autora també de Sostres, Beca CJ 2012).

Lo de la Julia Wertz va ser també amor, però a segona vista: vaig pillar el còmic de la biblio i com més llegia més m'agradava i més m'hi sentia identificada. Molt recomanable!
I Jeff Brown és amor a tercera vista. Com més obres llegeixo d'ell, més m'agrada. El dels gats és boníssim. Aquest any també he llegit De padres e hijos, bona però una mica més fluixeta (per mi).

Un petit afegit fora del TOP3: ¿Me seguirás queriendo si mojo la cama?, de Liz Prince. I també vull esmentar el Senyor Romaní (manca ressenya), últim còmic llegit aquest any i que és el guanyador de la Beca Carnet Jove d'aquest 2013. És un conte maco a dues tintes que parla de plantes i música.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails