07 d’octubre 2013

Ciència a un euro (Dani Jiménez)

Quan vaig a la biblioteca veig que hi ha tantíssims llibres i tantíssimes temàtiques d'interès que m'atabalo (crec que cada cop que entro a una biblioteca m'afecta el síndrome Stendhal, o com es digui). El cas és que tinc sempre una pila de llibres per tornar i quan vaig i en torno algun, acabo sortint amb tres o quatre de nous... :)

Bé, el cas és que sense buscar-los expressament, vaig agafar dos llibres d'aquests de "ciència divulgativa", d'aquests que t'expliquen coses científiques però d'una manera molt fàcil i molt entenedora :-).(Exemple: 100 qüestions per entendre l'atmosfera).
Un va ser aquest que avui comento, l'altre el posaré quan l'acabi de llegir (de moment puc dir que m'agrada més que aquest).


Ciència a un euro és un recopilatori de preguntes amb resposta, amb un llenguatge molt col·loquial (a vegades massa, tenint en compte que no va dirigit a nens) i amb experiments que faciliten la comprovació del que s'ha explicat. Aquests experiments es poden fer amb coses que valen menys d'un euro (d'aquí el títol). :)

Coses que m'han cridat l'atenció:

- El rècord d'un gat caient i que caigui sobre les seves quatre potes són 46 pisos (gat viu).

- Charles Osborne va tenir singlot durant 68 anys O_O

- Ell diu que hi ha 10.000.000.000.000.000.000.000 estels a l'univers (aprox) i afegeix: "ni tots els grans de sorra de les platges, mars i deserts de la terra sumarien aquesta xifra!"... no sé, tanta seguretat en aquestes paraules? segur que no? hi ha molta sorra al món... al Sáhara hi ha MILIONS DE MINI GRANETS DE SORRA.

- Un dels experiments diu que posem un CD i una bombeta dins el microones. El cd fa xispasos i la bombeta, s'encèn. Jo de totes maneres... no penso provar-ho O_O

- El truc que fa que les pastes de dents tinguin dos colors.

- Que l'any 1965 un equip de bèisbol va fer trampes posant les pilotes al congelador: les pilotes fredes no arriben tant lluny! (White Sox de Chicago VS Detriot Tigers) 

-  Alguns dels primers llumins que van existir es van fer amb fòsfor blanc. Els vapors d'aquest fòsfor penetraven als organismes a través de les càries, provocant una necrosi a la mandíbula que va matar a moltíssimes persones. (uoh!!).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails