19 de setembre 2013

"Rollos míos" i "Más rollos míos", d'Aude Picault

Moltes de les coses que agraden apareixen de casualitat. Com de casualitat ha sigut trobat aquesta autora, Aude Picault.

Vaig anar a la biblio i dos librets petitets a la secció de còmic em van cridar l'atenció. Format petit (com una mà de les meves: llibre petitet) amb colors cridaners a la coberta... i mirant el seu contingut ràpidament, veig que són petites espurnes autobiogràfiques amb dibuixos súper senzills i súper monos. Sense cap mena de dubte aquests dos volums havien de venir amb mi cap a casa... :)



El resultat? m'ha encantat :-)
Aquesta noia és de l'any 79. Es francesa i va estudiar Arts De coratives. Sembla simpàtica.Treballa dissenyant i il·lustrant coses, tant en premsa com literatura infantil.

Els dos llibres són les coses que li passen: com es relaciona amb l'altre gent, amb els nois, els problemes de la feina, etc. M'agrada perquè és un traç súper senzill (alguns molt més que d'altres) i molt expressiu. El primer volum està bé, tot i que a mi m'ha agradat més el segon. 
De fet el primer és millor perquè és el genuí, després amb el segon doncs s'apunta al carro d'una cosa que li ha funcionat bé... però a mi m'agrada el segon per una raó molt simple i convincent: al segon llibre la majoria de vegades que es dibuixa ho fa amb un tipus de personatge molt semblant al que faig jo quan em dibuixo a mi mateixa :)
A més les proporcions dels personatges també m'hi he sentit identificada ja que ella es dibuixa com en mida més petitona :P I total, quan llegeixes i t'identifiques una mica amb els personatges se suposa que és quan gaudim més de la lectura, no?

I la majoria de dibuixos fan molta gràcia. Pensaments en veu alta, situacions compromeses, petites coses de la vida diària...

 
Té una web la mar de mona.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails