23 de setembre 2013

Auca del Born (Centre Cultural El Born)

L'altre dia vaig anar a veure l'Auca del Born, al nou Centre Cultural El Born.


Dirigit per Jordi Casanovas, l'Auca del Born és l'espectacle inaugural del Tricentenari 1714-2014. Tenia moltes ganes de veure com havia quedat el Born després de tant de temps amb obres, i quan van anunciar portes obertes vaig pensar que hi aniria. Però després vaig veure que feien aquest acte i que les entrades es posaven a la venta per 2 euros, i clar, està molt bé, i vaig pensar que per 2 euros més a part de veure les ruines arreglades també veuria un espectacle (a part, els dos euros van destinats a dues entitats del barri).

Vaig rebre algunes opinions prèvies i no totes convincents, i certament, pensava que bueno, que seria passable i ja està... però no, la veritat és que em va agradar moltíssim.

La història, que és en format "auca escenificada", està formada per 48 "quadres" on ens va explicant la història d'amor entre dos joves, un peixeter de família humil i una noia de casa bona. Embolics, passió i guerra que reflexen la vida d'aquells catalans de principis del segle XVIII que els hi va tocar defensar, i perdre, allò que més estimaven.

En total són 40 minuts que passen volant i que es representen al mateix lloc on fa 300 anys una gent va perdre part del que aviat s'haurà de recuperar.
Crec que les entrades estan ja exhaurides, però si trobessiu algun forat val la pena anar-hi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails