26 de juny 2013

Conques: petit i bonic poble francès (i amb biblioteca!)

 Fa un parell de mesos vaig fer una petita excursió al sud de França. Vam visitar dos pobles, CONQUES i ROCAMADOUR. El primer ens va agradar molt, però el segon encara més. Avui començaré per Conques i un altre dia seguiré amb Rocamadour.

El primer que vaig pensar va ser... coi! estic al poble de la Bella y la Bestia! :)
Sí o no? mireu quines casetes!:

Aquí estic jo :)
Conques (nom francès) és un petit poblet d'uns 300 habitants que pertany a la regió de Midi-Pyrénées. Forma part d'una associació que es diu "Els pobles més bonics de França" (Les plus beaux villages de France, aquí teniu informació)

Carrers
Està en una mena de vall, i totes les casetes són iguals (per entendren's, no ha anat cap pixapins a muntar una casa que trenqui amb l'estètica del lloc). 

L'edifici més important del poble és l'esglèsia "Santa Fe de Conques", que és d'estil romànic amb tres capelles (construïdes més o menys l'any 1050). De fet és un lloc de peregrinatge, el símbol de la ciutat és la petxina aquella típica dels peregrins. 
Hi ha peregrins des del segle XI, ja que els monjos van aconseuir les relíquies d'un tal SAINTE FOY, que resulta que és una de les primeres màrtirs cristianes, i arran d'això doncs també es parada dins el camí francés de Sant Jaume (el que popularment és coneix com a camí de Santiago).

És bonic el poble, eh!!!

Bé, el cas és que era dissabte i de cop girant un carrer veig...



Un poblet de 4 casetes i 4 habitants amb biblioteca? això s'havia de veure... i vaig seguir les fletxetes. Després d'una escala de pedra vaig trobar una porta:


 I casualment a la porta deia que un dels dies que obrien era dissabte de 14 a 18h! o sigui que tot i que semblava tancat, vaig obrir la porteta. 
Un cop dins no veia res... era un passadís i unes escales, però girant una cantonada vaig veure llibres i vaig entrar:



Jjejeje. El bibliotecari va flipar una mica: una turista! 
Amb el meu poc francés vaig mirar d'explicar-li que jo era una bibliotecària de Barcelona i que no havia pogut evitar seguir les fletxes i entrar. Li vaig dir si podia fer fotos i em va dir que sí. Em va explicar que tenia un germà que vivia a Espanya, a Astúries :)

La biblioteca està dins l'edifici de l'Ajuntament i està especialitzada en el Camí de Santiago, art romànic i història de Conques. Aquí teniu més informació (no gaire més).
També hi havia una mini-zona infantil :)


Em va fer gràcia.

També em va fer gràcia una cascada que vam trobar pel camí. Ho he dit alguna vegada, però ho torno a explicar: de petita veia uns dibuixos a la tele que es deien MOFLY, EL ÚLTIMO KOALA. En aquests dibuixos sortia una cascada i els protagonistes a vegades anaven a una mena de cova que quedava oculta darrera la cascada. Des de llavors sempre he cregut que cada cascada del món amaga una cova al darrera:


Com veieu, aquesta té cova! :-)

1 comentari:

Fadeta_arual ha dit...

Que xulo, Eli, realment té molt encant :)
M'hagués agradat veure la cara del bibliotecari, jiji. Realment és una cucada de biblio.

Ens llegim!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails