06 de gener 2013

Últimes pelis vistes 2012

Em va quedar pendent comentar les últimes pelis vistes al 2012. Són cinc. Allà van (molt breument)

 El largo día se acaba (Terence Davies)



Peli sobre un nen que li agrada molt el cine. És el petit d'una família amb diversos germans bastant grans i a part també comença a anar a un col·legi d'aquests asfixiants (la peli s'ambienta als anys 50).
Nostàlgica i amb escenes maques, però que a mi no m'ha fet gens al pes. Bastant avorrideta....







Fils unique (Miel Van Hoogenbemt)
 
Aquesta ja em va agradar més :)
Fils unique ens explica la vida d'un home que, a causa de la malaltia de la seva mare s'ha de fer càrrec del seu pare... però resulta que no s'hi parla des de fa més de deu anys i no es que hagin tingut mai una bona relació.
Té moments bons i altres una mica més durs que, sense caure en el drama, et fan sentir incòmode. Prou bona.





 
Welcome (Phillipe Loiret)

De les cinc, aquesta crec que és la que potser recomanaria a tothom. Feia molt de temps que la volia veure, perque un dia en vam parlar al blog de la biblio on treballo. Welcome és una pel·lícula on veiem a un jove protagonista iraní (Bilal) que vol aprendre a nedar bé per poder creuar de França a Anglaterra. 
Ell és un jove sense papers i a França ho està passant malament (ha arribat a França com ha pogut): està sol, no té papers, és jove... i la seva nòvia ha canviat de país i si no s'espavila no la podrà recuperar. Bilal té la sort de comptar amb el suport de l'entrenador de natació de la piscina municipal, però aquesta sort només porta problemes tant a un com a l'altre. És cine social típic francés, però val la pena veure-la...

Justine de Sade (Claude Pierson)

És dolentíssima hahaha! La pitjor peli que he vist al 2012.
Retro-erotisme de mala qualitat. És de 1972 però l'argument no s'aguanta per enlloc i els actors són bastant patètics....
És la vida de Justine, una pobra desgraciada òrfana que va topant per la vida amb gent que se'n vol aprofitar i utilitzar. Ja té mala sort, ja....
Juas, molt, molt dolenta. No la mireu.





El maravilloso viaje de Nils Holgersson

I per últim, en Nils.
Sabeu de qui parlo, no??? De petita en veia els dibuixos a la tele, i "Planeta Junior" n'ha fet la peli (a l'igual que ha fet amb Marco, amb Heidi, etc).
És una història sueca publicada a principis del segle XX. Als anys 80 en van fer els dibuixos (japonesos) i per això ens va arribar, perque va haver una época daurada d'anime als anys 80...
En Nils és un nen entremaliat que no es porta del tot bé amb els animals... fins que un dia un "duende" el converteix en un mini-Nils. Llavors juntament amb una oca, viatjaran per emigrar a terres més càlides (i és allà quan en Nils anirà descobrint l'amor pels animalets).


Vull puntualitzar que jo era bastant fan de'n Nils (i de la majoria de dibuixos de l'època!!) i quan vaig viatjar a Suècia ara farà uns 7 o 8 anys vaig veure que tenen un bitllet dedicat al Nils i em vaig emocionar. De fet, me'n vaig guardar un i sempre el duc al moneder... :)


Sort que 20 corones no són res!

2 comentaris:

Eli Ramirez ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
bravecoast ha dit...


buff jo també tinc que veure totes aquestes (excepte la del Nils Holgersson que no m'agradaba molt)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails