04 de gener 2013

Traumes d'infància (III): Gimnàstica rítmica

Avui faré una d'aquelles entrades bio-nostàlgiques.

Quan era petita vaig fer durant un o dos anys gimnàstica rítmica. He de dir que jo sóc negada per a qualsevol tipus d'esport... i crec que m'hi vaig apuntar pel simple fet que totes les meves amigues s'hi apuntaven... (ja vaig parlar un cop del trauma que va suposar per mi apuntar-me a NATACIÓ). Maleïts extraescolars! perquè no vaig fer pintura o ceràmica? XD 

Bé, parlem de rítmica. Ara no sé, però en aquella época era molt comú fer-ne. Anavem a un local que era un garatge (quan era per fer coses importants anàvem al poli nou) i recordo que just quan entraves hi havia l'espai per canviar-se i amb prou feines i cabien les mares i les nenes, perque era petitet. I a dins era una sala amb una barra, un WC al final de tot i uns bancs on hi havia un radiocaset que la professora (o entrenadora o sigui quina sigui la seva denominació) ens anava posant.

I clar, jo era molt patata. Molt vol dir molt.
(aprofito que aquests dies estic de vacances per fer dibuixos amb més calma i pintar-los hehe)

Per començar, la corda i la pilota:
Les pilotes de rítmica no són com les de futbol, aquestes NO boten. La meva era de color rosa, recordo l'olor de goma que feia... i la textura. I era un rosa com brillant. Hi havia nenes que tenien pilotes amb colors difuminats... més maques.

Teniem que fer exercicis tipu... posar els braços estirats i fer que la pilota vagi d'una ma a l'altra passant per exemple per davant del coll. O tirar-la endavant i amunt, fer algo, i reollir-la sense que caigui. Jo no vaig ensortir-me'n massa.

La corda igual. La corda era per fer coses maques, tampoc tenia gaire estil, jo. La meva era blava. Recordo que les puntes estaven cremades per a què no es pogues desfer :)


Una altra cosa que tampoc vaig saber fer mai era això:



No sé quin nom té ("obrir-se de cames" no em sembla del tot decent jaja).
Era obrir les cames i aixafar-se contra el terra, la panxa a terra, tota tu plegada. Impossible, tampoc vaig poder mai (les altres nenes sí).

El que SÍ que m'agradava era "jugar" amb la cinta. Les cintes aquestes, per poc que facis ja queda bonic :-) A casa també la utilitzava molt. Tenia una cinta vermella que recordo que embolicavem en un tub de paper de WC per a que quedes ben recollida. I tenia un tacte molt suau i el pal era de plàstic blanc finet amb una cosa al final que feia CLIC i podies treure la cinta.


 I tot i que de tant en tant feiem festivals per demostrar davant dels familiars que anàvem avançant en la matèria, jo ho passava bastant malament... tot i així, m'agradava una cosa: portàvem un "mallot" blanc amb l'escut de Lloret al braç esquerra, i quedava la mar de bé. Haha.
I això és tot. També vaig provar de fer bàsquet, però se'm donava pitjor que la rítmica i la natació juntes. :-)


Entrades relacionades:
- Records d'infància: la platja / el sofà pintat
- Traumes d'infància: Leticia Sabter / Natació

6 comentaris:

Soyyoeldani ha dit...

M'ha agradat molt aquesta entrada bio-nostàlgica.

Les extraescolars, aquell traumes

Anònim ha dit...

Hola Eli! tot i que ets molt divertida (permete'm l'expresió), no puc creure que de petita no fossis més arriscada,atrevida,diem-ne dicidida, per lo que ens expliques. Ens fas passa ratos divertits.
Salutacions, Miquel i Conxi.

irati ha dit...

Molt bonic i divertit el dibuix de "obrir-se de cames" , taxan !
Salutacions,

Cle ha dit...

Hola Eli, no et pots imaginar lo identificada que em sento amb la teva entrada, jo també era molt, però molt patata, i amb l'espagart (obrir-se de cames)tampoc no podia.
Salutacions.
Cle

bravecoast ha dit...

M'ha fet molta gracia per que les meves nebodes fan gimnasia, precisament l'altre dia les vaig anar a veure. De moment a elles si que els agrada jajaj per cert, tots els dibuixos molt molt bons!

Anònim ha dit...

Cuac cuac
Sudores me dan solo de pensar cuando teniamos que saltar el potro.
¡¡Forza, Eli!!! Los que practicamos habitualmente el sillón-ball y el levantamiento de vidrio sobre barra fija te entendemos perfectamente.
Alazos.Pato.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails