02 de gener 2013

Cinquanta ombres més fosques (E.L. James)

Tenia pendent fer encara la petita ressenya d'aquesta segona part de la triologia de E.L James, ja que és una lectura de 2012 i no vull allargar-ho més i que s'ajunti amb les del 2013 :-)
 
Ja fa temps que vaig parlar de les 50 Ombres d'en Grey. D'aquest segon en diré el mateix: el llibre segueix sent fluix a nivel literari, amb un vocabulari poc extens i repetitiu (i em vaig fixar que cap al final del llibre hi ha una expressió que surt bastant i que anteriorment no s'havia utilitzat, i em fa dubtar, segur que això és cosa dels traductors, que pel que vaig veure, n'hi ha 4). Tanmateix no vull criticar la seva feina, que lo del vocabulari poc extens de segur que ve d'arrel :-)

El segon llibre incorpora una mica més d'argument. El primer era la presentació dels personatges: una noieta pava i un noi dominador. Tampoc m'agrada del tot el perfil dels personatges: ella per la seva pobra reacció en alguns casos i ell pel simple fet que l'autora el justifica posant-li uns uns problemes al darrera... hmmm això és el que fa més ràbia. Però bueno, seguim amb el llibre: deia que en aquest segon hi ha més argument perquè hi passen coses i surten més personatges. Ella aconsegueix una feina, es fa una festa a casa als seus pares... i decideixen fer un pas més en la seva relació.

També seguim veient fins on arriba l'extrema riquesa de'n Christian... cases per aquí, cases per allà, patró de vaixell.. en fi, no m'agrada explicar molts detalls dels llibres. Millor llegir-los! haha.

Seguiré amb el tercer perquè NO HAY DOS SIN TRES, que diuen. I a més, que coi, que té el seu morbo. :-P Encara que l'estigui criticant, he d'admetre que tinc ja ganes de llegir el següent. I vull que els Reis em portin un Christian Grey! ;-)

PER CERT. En Christian, a la seva mansió, també té una extrensa biblioteca de llibres (la majoria primeres edicions). Us còpio un paràgraf, tot i que surt en diverses ocasions:

Agafo la bata a conjunt i decideixo anar a buscar un llibre a la biblioteca. Podria llegir a l'iPad, però ara mateix vull la comoditat i el consol d'un llibre físic [...] a la biblioteca d'en Christian hi ha tants llibres que trigaria segles a mirar-me tots els títols.

He triat aquest paràgraf perquè llegir en paper mola. #JoPaper
Bones lesctures!



3 comentaris:

Sofía Möller ha dit...

Estic d'acord amb la descripció de la protagonista, "ella per la seva pobra reacció en alguns casos". Si ho miro globalment el que menys m'agrada és la seva actitud i se'm fa extrany que la persona que narra tota la història no m'agradi...
;-)

Lidia Bartolomé ha dit...

Amb el teu permís, Eli, l'enllaço a "Bibliolloret: què has llegit" ;-)

Anònim ha dit...

hola!

quan acabis aquests volums ploms et recomano Libri di Luca, de'n Mikkel Birkegaard, que avui día 2 està disponible a la biblio de la Barceloneta.

salutacions i bon any
pep
elspuntsdellibre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails