29 de desembre 2012

Resum 2012: Llibres i còmics

Bé, seguim. Ahir restaurants i avui llibres i còmics.

Aquest any he llegit una mica més que l'any anterior, i si no 'equivoco al comptar, han sigut 24 llibres i 35 còmics. I quan parlo de còmics tant em refereixo a volums manga ("tomos") com a les novel·les gràfiques (de còmics també n'hi ha de 600 pàgines o més, com Habibi jajajaj...."còmic" està en el sentit més ampli de la paraula :)


LLIBRES

No sé quin seria el llibre que m'ha agradat més aquest any, però hauria de ser un d'aquests dos:

- Memòria d'uns ulls pintats (Lluís Llach)

Tant el llibre d'en Llach com la història de la maternitat d'Elna m'han agradat molt. El primer és una ficció real (és a dir, que els personatges no van existir però podrien haver existit) i el segon no és ficció, sinó recull de testimonis i recerca històrica.
Els dos llibres tenen en comú que parlen de fets històrics bastant recents. Els recomano molt tots dos.

Anant una mica a la ficció també recomano força la triologia de ELS JOCS DE LA FAM, que fins i tot ja se n'ha fet una primera pel·lícula. Són aquests tres:


Em van encantar i m'hi vaig enganxar molt. No podia parar de llegir! :)

I per no enrollar-me més, vull fer també una menció a aquests altres llibres que, pel que sigui, també vull fer constar al resum 2012:

- Les 50 ombres d'en Grey: al blog només n'he ressenyat el primer i em manca fer-ho del segon, que també l'he llegit. El tercer el tinc al caure.

- La memòria de les forimgues: em va sorprendre bastant, sobretot per algunes coses que diu, com les diu.

- Nada (Jane Teller): llibre que impacta. Impacta molt. llibre polèmic que primer no volien publicar i ara és lectura obligatòria al país d'orígen (no sé si Suècia o Finlàndia o un d'aquests de per allà d'alt).

Realment han sigut bones lectures quasi totes les que he fet enguany :)


CÒMICS / NOVEL·LES GRÀFIQUES

Aquest ho tinc més clar.
El millor còmic que he llegit aquest any ha sigut BLANKETS. És una gran obra d'art! un gran còmic, un gran dibuixant... una obra espectacular :) Molt molt molt molt recomanda.
I d'aquest autor, un cop conegut i adorat, n'he anat llegint la resta de coses que he anat trobant: com Habibi o Cuaderno de viaje (i un altre que no recordo el nom i que veig que no el tinc registrat al bloc XD).

Un altre autor descobert aquest any és Bastien Vivés. El vaig descobrir amb Polina, una obra que parla sobre el ballet. Hem va agradar moltíssim. Després d'ell vaig llegir El gusto del cloro y En mis ojos, que també em van agradar però no tant com Polina.

I el meu còmic preferit, la YOTSUBA, que enguany n'he llegit l'11è volum. Això sí que ho recomano. Qualsevol edat, qualsevol persona, tothom hauria de llegir Yotusuba i el món seria un món millor :-)

La veritat és que he llegit molts còmics interessants! Us apunto 10 recomanacions més:

- Píldoras azules (Frederik Peeter), que gira al voltant de les relacions de parella i el VIH

- Sostres (Cristina Bueno), guanyadora del premi còmic del carnet jove. Una obra interessant, intimista, tendre. Em va agradar força.

- Let's Pacheco! (germanes Pacheco). Còmic que explica el dia a dia d'una família. Et pixes de riure, és molt bo. Em va agradar molt.

- Scott Pilgrim (Brian Lee O'Malley). Els vaig llegir al llarg del 2011, però ha sigut aquest 2012 que he pogut llegir el número 6 (últim) i completar així la història. Està molt bé i és molt entretinguda.

- Pluto (Naoki Urasawa). 8 volums que vaig llegir del tirón. Basada en Astroboy... robots, catàstrofes mundials, sentiments i un dibuix impecable.

- Dulce hogar de Chi (Konami Kanata). SÓC MOLT FAN! Si no existís la Yotsuba, Chi seria el meu còmic preferit. La CHI és un gat que viu amb una família de tres components (pare, mare, nen). I a part també té altres amics animals.... ei en sèrio... si algun dia voleu plorar de riure, agafeu CHI.

- Houdini, el rey de las esposas (Lutes, Bertoszzi). No és que sigui una gran obra, però és interessant per conèixer una mica millor la figura d'aquest home que ha sigut el més famós escapista de la història.

- Simiocracia (Aleix Saló) és molt bo! Ideal per entendre la crisi actual.

- Memorias de un hombre en pijama (Paco Roca). Aquest home fa diferent cada obra que realitza. Aquesta en realitat són tires còmiques publicades en un diari i recopilades, però les situacions del dia a dia que plasma en paper fa que tots ens sentim una mica com ell :)

- Pollo con ciruelas (Marjani Satrapi). Últim còmic llegit aquest any i que m'ha agradat força, i sobretot la pel·lícula, que té un encant especial.


I fins aquí!
Bones lectures 2013!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails