05 de novembre 2012

XVIII Saló del Manga

Ahir vaig anar al Saló. De fet va ser poca estona, però bé, m'hi vaig deixar caure (després de 4 dies de turisme intensiu per Barcelona, ja que aquests dies ha vingut una amiga de Santiago de Chile i no podia permetre que marxés sense veure-ho quasi tot) :-)

Aquest any ho han fet a la Fira de Montjuïc (plaça Espanya) i no a la Farga de l'Hospitalet com altres anys. Això els hi ha permès guanyar espai (6000 m2 més, fent un total de 17.000) i per tant poder repartir millor la zona de exposicions, espectacles, videojocs...

Un element estrella és els 20 anys de Bola de Drac. Per celebrar-ho, han fet una exposició:


Aquest és només un dels plafons, n'hi havia més. S'hi podien veure diferents edicions del còmic, merchandising (ninotets), etc. Fins i tot una tesi (cal dir que, hum, jo li vaig dedicar a Bola de Drac el TDR - Treball de Recerca- de batxillerat al Goku i companyia... :D).

Una altra cosa que em va agradar molt és l'exposició de còmics i gastronomia ("Manga a la carta"). S'hi podien veure diferents fragments de còmics on el menjar pren un paper important. N'hi havia bastants. Aquí un exemple, el Doraemon menjant "doriyakis":


De plafonets petits com aquest d'en Doraemon n'hi havia bastants i altres exemples són el Goku (que no parava mai de menjar, si recordeu els capítols de Bola de Drac...), la Gatchan (el robotet de Dr Slump que menjava peces de ferro) o el mític Musculman, que cantava allò de.. "sóc molt fort i el meu nom és Musculator, menjo molta carn perquè m'agrada mooooolt"... sabeu? Mític! :)

I després a la paret continuava l'exposició.
El millor, en SUIXI. Oh! com m'agradaven aquests dibuixos...


En Suixi ("Petit Xef") era una sèrie que feien a Tv3 i que anava d'un nen que era cuiner. Cada capítol tenia com reptes per fer i llavors hi havia el "Rei del tast" que decidia si ho superava o no. M'agradava moltíssim i quasi no recordo la sèrie, però tant de bo la pogués tornar a veure. Són sèries mítiques. Me'n vaig tragar tantes! 
Us deixo l'opening del Youtube. Quins records :)

I bé, l'últim que vull destacar del Saló és l'exposició de Porco Rosso (Studio Ghibli).


És (per mi) la peli que menys m'agrada de Ghibli, però bé! menys dóna una pedra :)

No em vaig comprar res, però això és una de les coses que m'haguès comprat (de fet me'ls estic fent en versió minuatura i de ganxet :D):

Fantasmet Pac-man

5 comentaris:

Moroboshi ha dit...

Sobre gustos no hi ha res escrit, però sembla que aquesta pel·li diferent, no protagonitzada per una nena petita, no va quallar en tu. XD

Quina ràbia! Pensava que era un problema generacional, però al meu institut no ens van deixar fer el TDR sobre manga perquè deien que no ens el podria avaluar ningú. :(

És clar que entre els instituts públics a què podia tenir accés me'n va tocar un amb profes tirant a grans i que ensenyaven majoritàriament en castellà...

Apunta per a un altre any: Dragon Comics, Studio Comics i Llibreria Carlos, tres estands on trobaràs moltes coses de segona mà, no necessàriament hiperantigues, i a preu raonable i àdhuc negociable. :)

Keromi ha dit...

Sempre que vagis el primer dia!!! El tercer ja no quedava quasi res! :O

Oscar Boada ha dit...

Hola jo també vaig estar. i va ser un dia divertit. Tinc algun punt, postal i alguna cosa més que canviaria. Ho pots veure al blog que estic començant puntosdelectura/wordpress.com

No es tant xulo com el teu però vaig aprenent. Petons

oscar

Eli Ramirez ha dit...

Toni, exacte, Porco Rosso no m'agrada XDDD...i sobre el TDR... mira, allà ens deixaven fer una mica el que volíem... :)
M'apunto les llibreries que dieu (i el consell de la Miriam) ^^

Oscar, el posaré a favoritos per anar-te seguint! :)

osboma ha dit...

Gracies. Es puntosdelectura.wordpress.com

Desitjo que t´agradi. Jo ja et tinc fitxada

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails