08 de novembre 2012

Pilarín i Barcelona (exposició Sala Ciutat)

Fa uns mesos vaig visitar l'exposició de la Pilarín al Palau Robert (aquí l'entrada de blog). La veritat és que em va agradar molt. Vaig fer les paus, per dir-ho d'alguna manera, amb aquesta il·lustradora que de petita no m'agradava massa perquè sortia en la majoria de llibres de text.

Aquesta vegada l'exposició era a la Sala Ciutat (al costat de l'Ajuntament) i estava totalment dedicada a la ciutat de Barcelona. Són dibuixos que la Pilarín (Vic, 1941) ha dedicat a la capital catalana com a il·lustradora ("ninotaire") i que han servit per a un nou llibre de PETITA HISTÒRIA DE BARCELONA, escrit per Eva Piquer (no em puc creure que encara no existís) (??????). L'exposició va ser-hi fins el passat divendres, i s'hi van poder veure més de 50 originals de l'autora.

El telefèric que puja cap a Montjuïc:
 

Tots els originals penjats en una petita i bonica sala :)


El llibre és un recull de diversos esdeveniments que hi ha hagut a Barcelona i està narrat a través dels ulls d'un nen de 10 anys, l'Abel, que ajudarà a la seva germana gran a fer un treball d'investigació sobre la ciutat.



Coneixeu la història d'aquesta bústia? em va fer molta gràcia que la Pilarín la dibuixés.
Es troba a la Casa de l'Ardiaca (Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona, a tocar de la catedral). Doncs bé! Antigament era el Col·legi d'Advocats. Van fer un encàrrec d'una bústia a Domènech i Montaner, i quan ho van veure van preguntar el significat: "la justicia vola alta, com les orenetes... però és lenta com les tortugues" (al degà del Col·legi no li va fer gaire gràcia, tal com recullen algunes fonts).

Per cert, del Col·legi d'Advocats i la seva ubicació actual us en parlaré en breu, ja que per l'Open House Bcn hi havia portes obertes i vaig poder entrar i contemplar, entre d'altres, la seva magnífica biblioteca.... :-)

Aquí sota, el bus turístic:


Em va agradar.
Total, que mira, ahir mateix vaig comprar el llibre. Dit i fet. El meu primer llibre de la Pilarín :-)


M'encanta!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails