19 de novembre 2012

Memorias de un hombre en pijama (Paco Roca)

L'altre dia vaig agafar de la biblio el llibre "Memorias de un hombre en pijama". És un còmic de'n Paco Roca.

D'ell n'havia llegit ja alguna obra, i si per alguna cosa es caracteritza és pel fet que cap de les seves obres s'assembla... (bueno, d'estil potser sí, però d'arguments em refereixo :D). Potser la seva obra més coneguda és ARRUGAS, amb la que va guanyar el Premi Nacional de Còmic 2008. Arrugas, que també té versió pel·lícula, va sobre l'Alzheimer. 
Jo he llegit Arrugas (que el tenim a la biblio), el Invierno del dibujante (història dels dibuixants de tebeos dels anys 50) i Las calles de arena (una obra sobre un home perdut en una ciutat estranya... és potser la seva obra menys directa, la que et fa pensar més)(bé, tampoc he llegit més d'ell).

Bé, però anem a lo que anem, que són las Memorias de un hombre en pijama.


Comparat amb els altres tres que he llegit d'ell, aquest fa riure molt. És el que m'ha agradat més :)
L'obra són un recull de tires autobiogràfiques que van aparèixer al diari Las provincias entre maig de 2010 i juliol de 2011.
La trama és senzilla: són ell mateix (un quarentón) que treballa des de casa seva i per això està tot el dia amb pijama. I això li encanta.
Complementen la història les seves relacions de parella, la crisi dels 40, les seves amistats amb diversos punts de vista i un plegat de coses més. Tot narrat amb un humor mot bo que fa que ja a la segona pàgina el protagonista et caigui estupendament bé.

Ara mirava per internet i he vist que ja se n'està preparant la pel·lícula on ell mateix fa de director (a Arrugas va col·laborar amb el guió). Ell mateix va dir:

 “Trabajar en pijama haciendo mis cómics es para mí un símbolo de libertad creativa. Pero, ¿cómo dirigir una película sin renunciar a vestir esta cómoda ropa de cama? Muy fácil, haciéndola en animación. Podría llamarse 'Memorias de un hombre en pijama: una película hecha en pijama'”. 

 Haurem d'esperar, però, a finals de l'any vinent.

Una de les històries m'ha fet especialment gràcia, ja que parla de la posició del paper de WC. Jo el poso com al dibuix, m'agrada que el paper toqui a la paret. Però només he trobat una altra persona que pensi com jo. La resta estan equivocats.... I fa poc vam tenir un debat amè sobre el tema, i mira, casualitats... jajaja


En fi, si voleu passar una bona estona, no dubteu en llegir aquest còmic. A més, com que són històries curtes (cada tira una pàgina) doncs podeu llegir de manera atemporal. Us el recomano!

2 comentaris:

Carolina Sorel ha dit...

Ho he tret avui de la biblio i ja m'ho he llegit! Quin fart de riure! XD

Eli Ramirez ha dit...

es que és genial! ^^!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails