05 d’octubre 2012

Cirque Éloize (Montréal) (La Mercè 2012)

Quan vaig mirar la programació de La Mercè 2012, em va cridar l’atenció l’apartat de circ. Bé, sempre hi ha circ, i és interessant, però anunciaven el Cirque Éloize, que em sonava i, quan vaig googlejar una mica, vaig tenir moltes ganes d’anar-los a veure.

El Cirque Éloize és de Montréal. És un circ molt innovador i poètic. Van per tot el món i han triomfat a molts països.

Espectacular dansa aèrea...
A Barcelona va venir una petita delegació. A l’escenari van sortir només 5 o 6 persones, però suficient per veure que allò és “algo grande” (en realitat la companyia té 8 produccions originals en actiu i han fet més de 4000 representacions en més de 436 ciutats i 36 països). No portaven tampoc gaire cosa, es veia simple: malabars, cintes, cercles.... tot molt minimalista però, ostres, quin nivell!! TOT EL PÚBLIC AMB LA BOCA OBERTA, petits i grans. Tots apretats sota un sol d’infern per veure el que feia aquella gent amb els seus propis cossos i un parell d’objectes....

Les actuacions de circ es van dur a terme al Castell de Montjuïc (fossar). De fet va haver- hi molt més circ (fins a 16 companyies, la majoria catalanes), tot i que jo només vaig veure’n aquesta actuació (teníem l’agenda força apretada, veníem del mercadillo de segona mà de la Barceloneta (lost & found) i després ens dirigíem cap a la Plaça St Jaume... ;-)



Una barra que semblava rígida no resultava ser-ho tant i van començar a saltar i a donar tombarelles a l'aire... després vam flipar mentre feien coses amb un cercle (rueda cyr que se'n diu, pel que es veu!) i després més coses per l'aire... moviments impossibles entre ells, cossos flexibles fins a límits inhumans... en fi... AMB LA BOCA OBERTA, ENS VAM QUEDAR!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails