29 de setembre 2012

Restaurant de la setmana: Robert de Nola

Avui una ressenya una mica diferent ^^U
L'altre dia vaig anar al restaurant Robert de Nola (Caldes de Montbui) per un casament.

Sóc una mica especial amb el menjar, no m'agrada quasi res XD ...Quan vaig a restaurants i puc triar de carta, fantàstic. Ara bé, els casaments i actes similars em posen dels nervis perquè mai sé en que consistirà el menú pactat i penso que passaré gana. Com que normalment hi ha marisc, i no el soporto, opto per fer una mica el rídicul i acollir-me al dret de tota persona a demanar un menú infantil. Prefereixo menjar canalons i pollastre arrebossat amb una bola de gelat de postre que plats sofisticats de noms impronunciables i no poder menjar res i quedar-me amb gana.

Certament podria no haver-ho fet amb aquest restaurant perquè el que van servir als meus companys de taula tenia molt bona pinta i segurament m'ho hagués menjat tot o quasi tot. Però ante la duda.... menú infantil no falla mai. :-)


Dit això, no té massa sentit que faci una crònica del restaurant basant-me en la part gastronòmica, perquè el meu menú infantil estava molt bo, però ja m'enteneu. I segur que buscant per internet podreu trobar gent que en parli ;) De fet n'he vist molt bones crítiques.

Ara bé, si que puc explicar com era el restaurant, això sí.
El restaurant no està ben bé al centre del poble. No sé si molt lluny del nucli urbà però diria que no. El cas és que com que anàvem en cotxe no em vaig fixar gaire. Potser 5 minuts de cotxe, no res. De fet el restaurant no té pàrquing propi pel que vaig veure, però just al carrer hi ha bastant de lloc. També cal dir que al davant del restaurant no hi ha res, és un lloc tranquil:


Com que no vaig veure la carta ni els preus no posaré la part final on poso puntuacions. Però el restaurant mereix bona nota, perquè és agradable, la presentació dels plats és maca i els cambrers estan molt atents.

Com a conclusió puc dir que hi he de tornar i fer les coses bé. Segur que no m'equivoco :-)

Ah, i per cert! El nom es deu al cuiner del rei Ferran de Nàpols, autor del llibre del Coch (llibre del cuiner) que resulta que és un gran text culinari català de l'època medieval i que va ser molt important en aquella época, no només aquí sinó arreu del mediterrani. Fins i tot va ser traduït. Es veu que es un gran tractat on per primera vegada s'hi van recollir receptes provençals, italianes, catalanes, etc.) (això he llegit a la web del restaurant).

1 comentari:

Anònim ha dit...

El Llibre del coc és el primer llibre de cuina imprès en català: http://ca.wikipedia.org/wiki/Llibre_del_Coch.

El restaurant està al costat de l'ermita del Remei, direcció Nord des del poble de Caldes de Montbui.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails