28 de setembre 2012

La Sagrada Família (per dins)

No cal que expliqui res de la Sagrada Família perquè s'enten que tothom ja sap el què és :-)

Doncs bé. Jo vaig anar a la Sagrada Família fa uns quants anys amb una amiga que venia de fora. En aquell moment no hi havia el que hi ha ara però vam poder pujar a les torres i tenir una perspectiva maca de la ciutat i del "sostre" del temple.

Però no havia vist la part nova. Ho tenia pendent.
És per això que els ulls se'm van il·luminar quan vaig veure que, pel motiu de ser la festa major -La Mercè-, doncs feien portes obertes.

Sí que és cert que de tant en tant hi ha portes obertes (un cap de setmana a l'any?) però s'omple de mala manera. I jo no suporto fer cues, sóc molt impacient per algunes coses! O sigui que em va fer encara més il·lusió quan vaig veure que s'havia de reservar dia i hora.

Visca els tres Reis que porten regals a tota la gent!
Dit i fet, vaig reservar per dissabte a les 16h.
Quan vaig arribar vaig tenir un disgust: la cua era imensa i amb una gran quantitat de persones. PERÒ, ole per l'organització, a les 16.10 ja estàvem tots a dins.

La càmara de fotos quasi que m'anava sola. Quina preciositat....



No és qüestió de ser o no cristià. És art. Art pur i dur. Què gran! 
Entra llum per tots costats. Normalment les esglèsies són llocs foscos... il·luminats amb espelmetes o llums de poca intrusió. Però la Sagrada Família és un festival de llum natural!



Els vitralls de colors, la llum del carrer que es filtra, el color blanc present en les columnes i terra de la basílica... Et sents molt petitet quan estàs allà dins.

Les obres estan previstes per ser acabades al 2026. Es financia a través de donacions (ara encara? no ho sé). El cas és que segons diu la Wikipèdia, durant un temps van parar les obres per falta de recursos econòmics. Ara no, clar, ara rep taaaaantes visites que deu anar molt sobrada :-)
De fet, segons la mateixa entrada de la Wikipedia, des de l'any 2004 és el monument més visitat d'Espanya, inclús més que el Prado i l'Alhambra de Granada.

1882-2026 Molts ants junts
Dins hi ha un vídeo on van sortitn els progressos que s'han anat fent en la seva construcció. Pell de gallina :-) (sóc molt fan).
Més fotos:




Val la pena visitar-la! :-)

2 comentaris:

Nodami ha dit...

Vols dir que no cal presentar-la? jo la conec per que surt en molts mangas... oi que és aquesta? XDDDDD faig broma XDDDD

Lleonard Pler ha dit...

Jo també em vaig espantar quan vaig veure aquella cua... però no, no, en 10 minuts ja hi érem tots dins, i s'hi estava ben ample. Molt ben organitzat.

Espectacular per dins. De fora no m'agrada massa, però per dins és tan lluminosa i acolorida... em van agradar les parets al volant de l'altar, un espectacle!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails