02 de juliol 2012

Ilustrum, el joc social del col·leccionisme

Gràcies a un company de la uni he descobert un joc genial: ilustrum, el joc social del col·leccionisme.



Ilustrum és una idea d'un jove català (Albert Abelló, Tarragona) que ja està triomfant a tot Espanya i part de l'estranger (40 països ja, i creixent!).

És una web que combina trivial i cromos. Sí, ho heu sentit bé: cromos.


Recordeu quan ereu petits i compraveu cromos per enganxar als àlbums de Panini? doncs és un concepte similar, però virtual.

La cosa és que quan entres pots triar entre diversos àlbums de diversos temes (Còmic, videojocs, dones i cine, Bola de Drac, música... etc). I un cop decideixes començar un àlbum, has de contestar preguntes de trivial per guanyar cromos.


Comences amb la categoria més baixa, i et pertoca un "salari" de 20 monedes. Cada dia 20 monedes i cada trivial val una moneda. Quan completes col·leccions pujes de nivell i el teu salari també s'incrementa.

El registre és gratuït. Si voleu jugar podeu registrar-vos si voleu a través d'aquest enllaç d'invitació, així guanyes un JOKER tu i un jo. Un joker és un cromo que et pot servir per completar qualsevol col·lecció (perquè hi ha cromos més difícils de conseguir, com a les col·leccions normals) :)
L'únic potser problema que veig al joc és que la gent regala molts cromos, llavors treu mèrit pq completes col·leccions a base de regals i no per pròpies respostes, potser s'hauria de limitar?... penso que la gràcia del joc és el Trivial i poder contestar preguntes...

I per cert, ja hi ha algun col·legi que utilitza Ilustrum com a plataforma d'aprenentatge. En concret el Joan Roig de Tarragona, on els seus alumnes van crear l'àlbum de Belles arts-Escultura.

En definitiva, tot un vici.
Jo, que sempre he sigut una fanàtica del col·leccionisme i dels àlbums de cromos i que el Trivial és el meu joc de taula preferit, he trobat en aquest joc virtual algo que en altres jocs no trobava... o sigui que felicitats per la iniciativa i que en vinguin moltes més com aquesta! :)

7 comentaris:

Moroboshi ha dit...

Gran descobriment. Efectivament els regals fan que es perdi part de la gràcia, sobretot si algú te'n dóna 10 a canvi de res, que ja m'ha passat diversos cops, però també és cert que 20 preguntes al dia, si les encertes totes, donen per a 60 cromos com a molt, i si fas diverses col·leccions amb la intenció d'acabar creant la teva (com és el meu cas, tot i que no sé si completar 10 col·leccions dóna dret a crear-ne 1 o infinites) ja va bé.

Per altra banda em sembla un joc social genial, el millor que he vist fins ara, perquè combina dues coses que m'agraden molt, que són els trivia i el col·leccionisme de cromos.

L'únic defecte: no poder tocar els cromos, obrir el sobre, desenganxar el paper de darrere i enganxar-los a l'àlbum amb cura.

Eli Ramirez ha dit...

Bé, però no passa res si no fas 10 col·leccions en una setmana :) Jo vaig trobar això, que molta gent regala molts cromos i clar, la gràcia del trivial doncs desapareix. A mi tb mola molt el trivial :)

Pd. Enganxar-los amb cura a l'àlbum, que mític... jejeje

sfer ha dit...

Jo també ho desconeixia i ja m'he donat d'alta. He començat per la de còmic ^^. No crec que "m'enganxi" molt, perquè prou que tinc amb els blogs, el twitter i tota la pesca, però vaja... segur que m'hi passaré de tant en tant :-)

Gràcies pel descobriment!

Eli Ramirez ha dit...

Ja!! sfer tens tota la raó... però bueno, per nar fent!

Ricard III ha dit...

La veritat és que és una canya! Ilustrum va ser un dels descobriments d'aquest nadal i m'ho he passat super bé. Jo de tant en tant regalo això sí! Estic aprenent moltíssim amb el de Belles arts, i em serveix pel Batxillerat!

Júlia ha dit...

Sembla molt interessant! :)

Eli Ramirez ha dit...

ho és :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails