25 d’abril 2012

Pilarín, 50 anys dibuixant per a tots (Palau Robert)

L'altre dia vaig anar a veure aquesta exposició:

Pilarín, 50 anys dibuixant per a tots

He de reconèixer que jo no era fan de la Pilarín. Més aviat em feien una mica de ràbia, em recordaven als llibres del cole... no sé... de fet és una cosa que ja he anat dient alguna vegada al blog. Però això està canviant amb el temps, he après a valorar-la, i molt!

Per exemple, punts de llibre de la Pilarín: no en tinc masses però són fàcils de reconèixer, té un estil únic! Va fer, per exemple, un punt de llibre exclusiu per l'Ass Lloret sense Fronteres :) També ara fa poc en va fer un per La Marató, els punts de llibre per Gospel Viu.. etc. Sí, algun dia els juntaré tots! També va fer un cartell per una fira de Lloret (Indianos) i ah! sobretot em va fer especial il·lusió que, quan estava a Chile (fent pràctiques a la biblioteca nacional durant un mes) vaig visitar una biblioteca escolar que tenia posters d'ella. Això em va agradar molt (aquí explico)

Però no ens desviem, que volia parlar de la expo. 
El cas és que des de que vaig veure EL CONVIDAT (TV3) amb la Pilarín ja directament em cau molt bé aquesta dona.

I l'exposició és flipant, perquè t'adones que en tota la seva vida no ha fet més que dibuixar i que és feliç amb la seva feina. I ha fet centenars i centenars (i centenars) de coses. Però moltes, eh!!!

Com sempre, el que m'agrada més és el producte a mig fer que no pas l'acabat. I sobretot les coses com... LA SEVA AGENDA plena de colors i anotacions:


L'exposició és curteta (la del Ferran Adrià és més gran), però hi ha de tot. Sobretot una gran mostra de tots els seus treballs, barrejat amb una mica de la seva vida personal:

M'encanten les cartes
Això posava que era els colors per pintar "diferents races"
Catalunya ahir, avui i demà. Molt encertat! :-)

Qui més qui menys ha crescut amb la Pilarín, tot i que a vegades sembla que s'hagi quedat en un món antic. Són dibuixos nostàlgics... i sobretot plens de detallets!
És flipant veure els dibuixos a mig fer, la seva manera de pintar, d'omplir de color.... jo de gran vull ser com ella! :-)

Petita història de... MÍTICS!

I res més... la veritat és que està molt bé la expo, tant aquesta com la del Ferran Adrià. M'agrada que facin exposicions així de genials! Tant el CaixaFòrum com el Palau Robert estan que se salen! :)

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Eli! ja ets com ella, el que passa, no en vius d'això, crec que et falta fer el pas,de totes maneres, m'imagino es una cosa molt personal i seria una decició, valenta, atrevida i més encare en el temps que estem passant, pero crec podries ser molt bé la Pilarin que dius quand siguis gran,..... no esperis, si ho creus aixìs,.. som diferents pensars que et veiem aixìs. Ànims que et falta poc per dicidirte, "Tempus fugit"
Adeu.

Anònim ha dit...

Tampoc cal mitificar, eh! L'Eli dibuixa bé però la
Pilarin molt més... ojalá que tinguis sort eli, prova d'enviar dibuixos alguna editorial i veuras si realment ets bona o només t'ho creus o t'ho fan creure. I a mi m'agradan els teus dibuixos però hi ha molta gent que dibuixa aixíns...

Marc

Eli Ramirez ha dit...

hahaha ho sé Marc! Si fos bona ja m'hi hagués dedicat fa anys o si més no hagués començat fent batxillerat artístic o algo així. Mai hi he cregut amb els meus dibuixos més enllà del "divertimento" :P
Jo dibuixo per passar-m'ho bé, però la meva professió és ser bibliotecària, això sí que és la meva passió! :-)

Anònim ha dit...

:)
Clar que sí!

Marta Gilbert ha dit...

Merci per la recomanació. Hi aniré! Com es pot comparar l'Eli i la Pilarin? L'Eli és molt millor, jajaja que vaaaaa... la Pilarin és un referent i l'Eli una noia de fama que publica tota la seva vida a la xarxa

Si puc hi aniré aquest pont!
Marta

Eli Ramirez ha dit...

Marta aprofita tb per veure la del Ferran Adrià, que tb està molt bÉ!!! (jo tampoc era fan del Ferran Adrià i ara el veig amb altres ulls ^^)

pd. Home, tota la meva vida tampoc! xDDDD però reconec q bastant.. per això es diu blog personal tb, no? :P

Marta Gilbert ha dit...

hehe Eli, sí! bloc 100% personal tan que sembla que tots el coneixem una mica

Senyal de plana ha dit...

Sempre me'n agradat els dibuixos de la Pilarín, en un dels meus blocs vaig fer una entrada sobre un poster de l'any 1984 de Vilanova Centre, on es veu tota el eix comercial de Vilanova.
http://gegantdelaporra.wordpress.com/2008/04/04/poster-de-vilanova-centre-de-l%E2%80%99any-1984-de-pilarin-bayes/

Anònim ha dit...

Hola a todos.
Por favor, Eli, ¿serías tan amable de contarnos tu faceta de dibujante de tortillas amarillitas y patitos naranjas?

Gracias y un abrazo
Javier Aranjuez

Anònim ha dit...

Y patos laqueados, pato a la cerceza, pato con gambas, tortilla de calamares, etc. etc.
Eli despues de hacerse fan de Ferrán Adriá te puede dibujar de cualquier manera. jejejejeje
La Bruija i el Bruixot

Eli Ramirez ha dit...

Javier, noto cierto rencor en tus palabras...

Jordi i Carmen ha dit...

Eli, no t'amuinis, tots parlen per enveixa, Ho fas be, sold falta millorar una mica, i la cuina,puc enviarte junt amb la bruixa receptes per fer diferens menjars que i entri PATO.
Jordi

Eli Ramirez ha dit...

No home, no és això.. jo ja sé fins on puc arribar i fins on no. Però si jo sempre he dit que no sé ni dibuixar vehicles! és el ja vaig dir, només dibuixo a estones lliures per passar-m'ho bé, res més!

Si, fem un PATO a la naranja ;)

marc ha dit...

Que gran que és aquesta dona...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails