28 de març 2012

Montserrat

Ahir vaig estar organitzant fotos. Sembla mentida la quantitat de fotos que s'acumulen any rere any. La veritat és que quan funcionàvem amb carrets de 12, 24 o 36 ... tot era més fàcil!

Fa un any vaig anar a Montserrat. Ho vaig anunciar, i també vaig posar la tira de punts de llibre que m'havia comprat... però no vaig arribar a explicar mai l'experiència en sí :-)

Potser no té massa sentit explicar-ho més de 300 dies després, però com que s'acosta el bon temps, preneu-vos-ho com a un motiu per pujar a Montserrat. Jo havia estat molts anys sense anar-hi i em va encantar tornar-hi, de veritat! :)

Era una excursió organitzada i gratuïta que elaboren des de l'oficina de turisme de Montserrat. La que ens va tocar era d'uns 6 km, crec, però feia pujadeta. A més després hi havien MOLTES ESCALES i vam acabar amb els genolls fets pols ^^U. Anàvem amb una guia que ens anava explicant tot: refugis, flors i plantes de la zona, llegendes, ermites i històries d'ermitans...

Jo pujant (bé, aquí estic asseguda)
Aquí ja estem més amunt.
La visita a l'abadia (abadia? esglèsia? com se'n diu? l'edifici, vull dir! Monestir, això!!) sempre és maca, tot i que no vam poder sentir cantar als escolanets. Llàstima, perquè quan entonen el Rosa d'Abril et deixen sense paraules...

Mare de Déu de Monstserrat, La Moreneta
Després de dinar, vam aprofitar que encara feia bon temps per anar a la cova (SANTA COVA) on es va trobar a La Moreneta. S'ha de caminar un tros més, però en baixada (l'altre cosa és pujar depsrés, però bé, tampoc és una cosa que no pugui fer-se bé, vull dir que no és gens inassolible)

Em dóna una mica de cosa les ermites on la gent hi deixa coses per agraïr. O sigui, cames ortopèdiques, cors de cera, rosaris, ... no sé. Sabeu que vull dir oi? té un nom... ara no em surt. Ho respecto molt eh! però em fa cosa.. Un exemple light:

gent que deixa cascos, etc
 En fi, que sempre és bon moment per deixar-se envoltar per les muntanyes de Montserrat. Si no heu anat mai (??) o fa molt que no hi aneu, aprofiteu que s'acosten dies festius i deixeu-vos hi caure ;-)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Referent als "EX-VOTS", amb fa pensar l'esdevenir dels temps, d'aqui 1000 anys, si poguessim veure totes les presentalles que es faran, veuriem com es marquen les époques, ja que ara, com es veu amb la teva foto es veuen "cascos" aixó era impemsable fa pocs anys. Una observació penso curiosa i que per els investigadors d'aqui a 3.000.000 d'anys, jajajajj, si,si pero la vida s'escriure, amb petiques coses. Apa xau. Miquel.

DooMMasteR ha dit...

Fa anys que no hi vaig... M'has fet venir ganes de tornar a gaudir d'aquelles vistes :-)

Una abraçada, guapa!

Eli ha dit...

Miquel: això, ex-vots! no recordava la paraula. Gràcies! i si.. tens raó en això que dius... a saber que passarà d'aquí al futur!!

DooM: ves-hi doncs, sempre val la pena!!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails