22 de febrer 2012

Senyor de les mosques (William Golding)

L'altre dia vaig acabar el llibre "Senyor de les mosques" (Lord of the flies), de William Golding.
Recordo que fa molts i molts anys ens van posar la peli al cole, potser devíem fer sisè o seté, no més. En aquell moment la pel·lícula em va impressionar i algunes escenes se'm van quedar gravades.
Anys després, amb la lectura de NADA, he tornat a aquella història. Hi ha vinculacions entre una obra i l'altra, tot i que no parteixen del mateix. ..


És una novel·la força xunga escrita l'any 1954.
Suposo que en coneixeu l'argument, però per si no és així us en faig cinc cèntims: un avió ple de nens anglesos pateix un accident i els nanos van a parar a una illa deserta. Sense cap mena d'adult per fer-se responsable de la situació, els nois (entre 6 i 11 anys) responsables i disciplinats fins ara, comencen a patir un salvatgisme extrem. Vamos, que els nois monten una societat a la seva mida, cada cop més terrible i injusta.

L'excessiva descripció fa que t'integris en l'entorn ràpidament i t'imaginis la situació en tot moment. No és una lectura fàcil, o almenys a mi així m'ho ha semblat... ija no només pel contingut de l'obra, sinó per la traducció, força espesa.

Avui en dia és una peça clau de la literatura anglesa, lectura obligatòria a moltes escoles (Golding va guanyar el premi Nobel l'any 1983). Jo m'he quedat amb ganes potser de tornar a veure la pel·lícula...

2 comentaris:

Soyyoeldani ha dit...

Vaig llegir el llibre a l'institut a clase de filosofia!!! em va agradar molt... i a Los Simpson li fan un homenatge!!!!

Eli Ramirez ha dit...

cert! vaig veure lo dels simpson mentre buscava més informació de l'obra XD

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails