08 de febrer 2012

Blankets (Craig Thompson)

Després de 582 pàgines, he descobert al que s'ha convertit potser en un dels meus còmics preferits. De fet, va ser un comentari d'aquí del blog qui em va fer anar a mirar si trobava el còmic a la biblioteca, i ostres, no m'haguès pensat mai que m'acabaria agradant tant...


I és que 600 pàgines donen per molt.
Blankets ens explica la història d'en Craig (és autobiogràfica), un nano que de petit comparteix habitació amb el seu germà petit i que de gran s'enamora. Aquest resum tan simple està ple de matissos: la relació amb el seu germà, abús d'autoritat, bullying, abús sexual, religió... molta religió, de fet. Viuen a una família ultra cristiana i la Biblia està molt present al llarg de la novel·la.

De fet, és en un campament religiós on coneix a Raina, la qual tampoc està exempta de problemes (divorci, germans discapacitats, responsabilitats excessives,...)


I sobretot la seva passió per dibuixar, cosa que fa que el protagonista m'agradi encara més. De fet el dibuix és impecable. M'encanta com dibuixa aquest tio... necessito llegir més coses seves però ja!

A més, un punt a favor: cap a final del llibre visita una biblioteca... :)


- La primera vegada que vaig visitar la biblioteca pública, em vaig sentir com un nen en una botiga de llaminadures on ho donessin tot de franc
- Puc llegir qualsevol llibre que vulgui!

En defintiva, que m'ha encantat. M'ha agradat moltíssim... molt!!I per cert, trobo que s'escau molt bé mencionar el que surt a la primera pàgina:

Blankets
1) Manta
2) Mantell, vel. Una capa contínua que amaga les coses que hi ha a sota. Una capa de neu
3) Una llei o norma que afecta un grup en particular i no admet excepcions.

Trobo que el títol està... perfecte :)

1 comentari:

Lleonard Pler ha dit...

No sabia que fos tan maco... El llegiré!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails