30 de gener 2012

Lectures per començar la setmana

Darrerament estic llegint més de lo normal. Em desestressa :-) La majoria són novel·les gràfiques, gènere que entra molt bé (perquè negar-ho) :)

Aquí una petita llisteta dels llibres que he llegit últimament:


Sempre hi ets / Adam Martin
Em van parlar d'aquest llibre i no vaig dubtar en agafar-lo en préstec. El seu subtítol: "Els polítics catalans parlen dels seus pares". Hi ha qui dirà que això no importa, que els polítics són la peste... Jo això no ho crec pas, hi ha polítics i polítics... i aquí en tenim uns quants. En Mas, el Montilla, la Sánchez-Camacho... tots explicant records d'infància i la relació amb els seus pares. Molt humà (interessant si us agrada el tema, clar).
 Las calles de arena / Paco Roca
Ara que s'ha estrenat "Arrugas" (peli basada sobre un còmic de Paco Roca sobre Alzheimer) va molt bé conèixer més la obra d'aquest autor. Fa un parell de mesos en vaig llegir  "El invierno del dibujante" i pel que sembla, aquest home no té cap obra semblant.
Las calles de arena ens mostra un home perdut, atrapat en un barri que no deixa de ser una metàfora, un barri ple de persones i situacions estranyes i ell voldrà trobar la manera de marxar. Està prou bé.
 Nunca me has gustado / Chester Brown
Aquest còmic és autobiogràfic. Chester és un nano que es comunica poc i no diu paraulotes. El còmic en sí tampoc té moltes paraules, però expressa bé els sentiments d'aquest nano que va creixent i que va trobant els problemes dels primers amors, juntament amb la crisi familiar, amb una mare que no està massa bé (~salut mental). Al final del llibre hi ha una nota de l'autor dient on s'ha escrit cada vinyeta.
M'ha agradat més del que m'esperava.
 Cinco mil kilómetros por segundo / Manuele Fior
Piero i Lucia són dos adolescents italians que viuen una petita història d'amor i que a través del temps i de l'espai es va retrobant.
Aquest còmic va ser premiat amb el primer premi al festival dAngoulême 2011. Està ben feta (aquarel·les power!) i desprèn un aire així com de tristesa... però a mi no m'ha acabat de fer el pes. Potser algun dia en faré una relectura i m'agradarà més, qui sap.
The Beatles: su historia
I per últim, els grans BEATLES! Fab four... m'ha agradat molt. Aquest còmic/novel·la (té una mica de tot) és un llibre força dens on es va explicant la història dels Beatles des dels seus inicis al seu final. Cada capítol té una narració explicatòria i va acompanyat de unes pàgines amb il·lustracions (còmic), i el millor és que són diferents autors que ho fan... i per tant dóna al llibre una mena de pluralitat genial. A mi m'agraden molt els Beatles i m'ha agradat molt llegir aquesta obra, tot i que no és una lectura ràpida!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails