29 de desembre 2011

Resum pelis 2011

Aquest any és complicat fet un top 3 de les pel·lícules que més m'han agradat. L'any passat ho vaig tenir clar:

1) Herois
2) Mi villano favorito
3) Pa negre

I aquest any no sé pas. Crec que he vist molt bones pel·lícules aquest any (un total de 39 si no he fet el càlcul malament ni me n'he deixat cap). Tot i que cap de 10/10.

De bones a primeres diria que potser la que més m'ha impactat és "Never let me go" (Nunca me abandones). Em sap greu no haver llegit el llibre prèviament, crec que m'haguès agradat. És una peli molt sensible i hi ha escenes que encara no m'he pogut treure del cap.

El segon lloc potser li donaria a El árbol de la vida, la peli de Terrence Malick que meitat de gent va odiar. La vaig trobar preciosa, de fet encara se'm posa la pell de gallina quan veig el tràiler. I això que quan vaig sortir del cine no les tenia totes. Vaig haver de pair-la.

El tercer lloc ja és més difícil. Potser donaria un empat múltiple a moltes de les pel·lícules que van venir després...

... a Maktub, per donar-nos somriures acompanyats de llàgrimes
... al Método peligroso, per acostar-nos una mica més a les coses que viuen dins nostre
... a La piel que habito,  per ser la millor peli de l'Almodovar i amb diferència
... al Cisne Negro, perquè la seva protagonista ens va enlluernar
... a Primos, perquè em va fer riure com ninguna
... a Nowhere boy, per recordar-nos els inicis dels Beatles
... a Eva, perquè les pel·lis de futurs retros tenen el seu encant 
... a Harry Potter, per fer una gran peli per un gran final :)

Menció especial a "Mi planta de naranja-lima", per ser una fidel reproducció del llibre (demà parlaré de llibres 2011) i també a un seguit de petites grans pel·lícules que no vull oblidar ni deixar de banda:

- The kids all are right (los chicos están bien)
- El planeta de los simios (preqüela 2011)

I tampoc puc deixar-me Toy Story 3 ni Arrietty, que fan que conceptes com "pel·lícules de dibuixos animats" prenguin més força i més importància que mai.

Pelis que no tornaria a veure? Ni Caperucita Roja 2011, ni Midnight in Paris ni Micmacs ni Somewhere. Aquestes no m'han agradat gaire. Potser en el seu moment sí, però el que compta és el que queda després, i no les recordo massa motivants. I ah! la pitjor, la pitjor de totes les que he vist: ENCONTRARÁS DRAGONES. La gran xufa de l'any (sort que les entrades de cine em van tocar en un sorteig :D)

Espero que el 2012 ens porti bones pel·lícules

3 comentaris:

Lleonard Pler ha dit...

M'agraden molt les dues primeres, m'agrada que t'enrecordis de HappyThankYouMorePlease, que parlis de Bon Appetit... però em sorprèn que no t'agradés Midnight in Paris :O

A veure si tinc temps de fer el meu Top de cinema!!

Eli Ramirez ha dit...

jejeje no... crec que no em va agradar gaire, no... ^^UU
Va si, fes el teu top!

Anònim ha dit...

bon dia!
a mi també em sap greu que no t'agrades la d'en Allen. Penso que és de les millors que ha fet en els darrers temps.
Podria recomenar sense voler ser pesat la darrera peli que he vist: El talp. No puc deixar de pensar com s'ho va fer en Gary O. per no fer el seu típic paper. Molt bona. Peli amb poc dialeg i moltes mirades que tot i res diuen.

salut!
re
pep elspuntsdellib

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails