30 de desembre 2011

Resum llibres 2011

Si ahir feia resum-valoració de les pel·lícules vistes al 2011, avui toca fer-ho amb els llibres.
Estic contenta perquè feia temps que havia perdut l'hàbit lector i aquest any l'he recuperat.

Podria dividir-ho en quatre grups: per una part el llibre com a tal (novel·la o no novel·la). Després novel·les gràfiques (o còmics no tan còmics), després còmics com a tal, i finalment llibres infantils (àlbum il·lustrat). Ni jo mateixa a vegades tinc clares les línies que ho limiten, però més o menys.

Començaré pels últims. Petitons i molt recomenats. Especialment aquests tres (no puc quedar-me'n amb un i prou):

Torn dels còmics: aquest any he descobert dos maravelles: Scott Pilgrim i Chi. He rigut molt!

Novel·les gràfiques (o còmics ni tan còmics). D'aquests n'he llegit un munt. M'encanta anar a la biblioteca i deixar-me seduir :) Jo en vull destacar només un, un must, una cosa que tothom hauria de llegir: SÓC DE POBLE. Llegiu-lo... i ja em direu!

I finalment els llibres, novel·les, no novel·les... llibres com a tal.

Voldria fer una mena de Top 5, però no sé si en sabré. A veure com surt, això (clicant al títol podeu anar a l'entrada corresponent on hi trobareu més informació)

...Perquè les històries de la Catalunya industrial em molen i trobo que està molt ben escrit. Reconec que em va costar d'entrada, però quan la meva companya de pis en aquell moment em va dir que també se l'estava llegint em va picar i em vaig posar les piles. I em va agradar, va arribar un punt que ja no podia deixar-lo.

...Dos títols en un empatat número 4. Els dos me'ls vaig comprar per Sant Jordi, aprox, i els vaig devorar en un tres i no res. Dos llibres reals de dos viatgers. Per una part l'Albert Casals, que ja va seduir al món amb el seu llibre "El món sobre rodes". I per l'altra en Marc Serena, periodista, 25 països, 25 entrevistes, 25 anys. Molt bo, recomanable i interessant.

... És un bon llibre i si no fos perquè els altres dos  són molt potents, aquest hauria d'estar a dalt de tot. Sense dubte un llibre molt sensible i "estremecedor".

...Gran, gran. Quin gran llibre! Agafes carninyo a la protagonista i a tots els que l'envolten. Un llibre carregat d'humor i realitat, dosis d'empatia màxima. Em va encantar.

... I he posat en aquest primer lloc un petit llibre que ni és actual ni res. Vaig sentir a parlar d'ell per primera vegada a Xile, i aquest estiu el vaig llegir. Quin fart de plorar. És tan sensible, tan maco... aprofiteu, que ara han fet una nova edició aquí a Espanya.




2 comentaris:

Lleonard Pler ha dit...

El 3... :))))))))))

Carlita ha dit...

Apuntats!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails