08 de desembre 2011

La evolución de Calpurnia Tate (Jacqueline Kelly)

Fa un parell de dies em vaig acabar de llegir el llibre. Em cridava l'atenció la coberta... tant groga i amb la silueta de la nena...


El llibre no m'ha fascinat, però m'ha agradat.
M'agrada com està escrit i les coses que hi explica, però quan el vaig acabar em vaig adonar que necessitava més, més fets, més concrecions.

La història gira entorn la Calpurnia Tate, la única nena entre set germans d'una família rica a l'Amèrica cotonera de 1899. Tothom espera d'ella el que és normal: "que es casi, que tingui fills, que faci pastissos i que faci bufandes i mitjons".

Però ella descobreix la natura de la mà del seu avi, el Capitán Tate. Darwin i la evolució de les espècies (llibre prohibit i més per a nenes com ella) la criden i ella només vol seguir fent allò que li agrada.

Em fa gràcia una de les primeres escenes, on la nena va a la biblioteca a veure si pot aconseguir el llibre de Darwin...i la bibliotecària és una rància antiquada que ni de conya li deixarà tenir accés al llibre... i ella diu:
- ¡¿De qué sirve una biblioteca si no te dan un libro?! (...) ¡Hay gente que no debería ser bibliotecaria!

I per una altra frase a la pàgina 193, la Calpurnia em cau millor:
-"Yo regalé a cada uno de mis hermanos un punto de libro de la bandera tejana, que dibujé y pinté yo misma"

Per cert, voleu saber si el llibre us agradarà? Llegiu-vos gratuïtament les 30 primeres pàgines (Roca Editorial).

1 comentari:

Lleonard Pler ha dit...

Llegeix-te "Las obras escogidas de T. S. Spivet", t'agradarà.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails