12 de novembre 2011

Restaurant (BAR) de la setmana: The Elephant House

Sempre parlo de restaurants, cert, però avui parlaré d'un bar (ja ho he fet alguna vegada quan l'ocasió s'ho val, com quan vaig parlar del bar de Lost, Bharma, o el bar de gel, l'Ice Bar). Avui us parlaré del bar on va nèixer HARRY POTTER, The elephant house:


Aquest bar es troba a Edinburgh i jo no en tenia ni idea... o sigui que quan vaig estar a la ciutat fa unes quantes setmanes i m'ho van dir, va ser una agradable sorpresa ;-) (la mateixa sorpresa quan vaig veure el col·legi amb el que s'havia inspirat, o els noms de les tombes... aquí ja ho vaig mig explicar).

Bé, com ja tothom sap, la senyora JK Rowling era mooooooooolt pobre. I ara, és més rica que la reina. Oju eh! I segons diu la història, la sra JK venia a l'Elephant House amb els seus fills a passar la tarda en una de les taules, perquè així estalviaven calefacció a casa seva.
I en un dels tovallons... va començar a escriure la saga del nen de la cicatriu.


El local està decorat amb fotos de l'autora, però també (i sobretot) amb imatges i notícies d'elefants.

La veritat es que és un lloc molt agradable i acollidor (no vaig tenir la mateixa sensació quan vaig estar a París i vaig anar al "bar de l'Amèlie"... café des Deux Moulins). A l'Elephant House els preus no són elevats ni et foten presa perquè marxis, ni et sents agobiat. I està net i bonic. La veritat es que és un bon lloc per passar-hi una estoneta.

Si aneu a Edinburgh, no deixeu de passar-hi (no té pèrdua, 21 George IV Bridge, façana vermella). La ciutat és petita!

Aquesta és la pàgina web on podeu trobar més informació: http://elephanthouse.biz/ 

2 comentaris:

Enrique ha dit...

Cada vez más me están entrando ganas de ir a Edimburgo y a Escocia en general. Lo que cuentas del bar es compatible con el hecho de que fuera allí a escribir. Si hubiera sido caro, si no hubiera sido acogedor, si le metieran prisa...no hubiera podido escribir ni dos líneas y ahora no sería tampoco un bar tan conocido, por lo que chapó por ellos. A mí también me gusta mucho ir a escribir a bares o cafés, lo que no sé es si me haré famoso algún día como la señora Rowling.
Besos

Moroboshi ha dit...

No he estat mai a Edimburg, però aquest estiu tornant de Nova York vaig estar a Dublín per primera vegada (i per primera vegada també a Irlanda i a una illa en general) i aquest lloc que comentes em recorda molt el famós Temple Bar. Per tant, quan vagi a la capital escocesa no me n'oblidaré. ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails