02 de setembre 2011

Olor de Colònia (Sílvia Alcàntara)

Sempre he sigut molt pràctica amb els llibres: o m'agraden i els llegeixo o no m'agraden i els deixo. Simple. Fàcil.

Però ara m'està passant que els segueixo tot i no estar convençuda. I em sorprenen. 
Un és el que comento avui aquí, i l'altre és el del gatet DEWEY. Tant un com l'altre se'm feien feixucs i en canvi a la meitat del llibre els hi he trobat el ganxo necessari.


Olor de Colònia em va semblar avorridet al principi. No em motivava a continuar-lo llegint, tot i que les històries de colònies industrials m'interessen (vau veure l'exposició que van fer l'any passat al Museu d'Història?).
Estava decidida a deixar-lo i més quan la meva companya de pis em va dir... "jo també el tinc a mitges des de fa temps..."

Però una tarda vaig decidir llegir una mica més, i ja em va atrapar. Vaig entrar de ple en aquelles històries, embolics, mentides, amors secrets i amors a la vista, envejes... vaig començar a tenir sentiments per aquells personatges: uns em feien pena, els altres ràbia... I ara estic conenta d'haver-lo enllestit :)

El fragment que més m'ha agradat apareix a la darrera pàgina del llibre. Com que és un SPOILER, aviso. I el poso amb tinta blanca (seleccioneu amb el ratolí per llegir):

"Quatre ulls que es miraven esperançats, tot i els plors. Quatre ulls que estaven convençuts que la història no es repetiria. Quatre ulls que imaginaven que potser algun dia -només potser- compartirien uns néts. Era tan poca cosa per a qui havia somniat compartir fills. Però era més del que, durant molts anys, havien cregut que podien esperar. I aquells ulls es miraren entre si. No van caldre les paraules. Ja s'ho havien dit tot"

Podeu llegir l'argument a la web de l'editorial.

L'autora mereix tots els meus respectes. Nascuda a Puig-Reig l'any 44, escriu la seva primera novela passant dels 60.


2 comentaris:

Pilar ha dit...

La veritat és qeu no és un llibre que jo, personalment, recomanaria. L'argument em va semblar massa simple... potser esperava una mica més després de la publicitat que li van fer :S

Eli Ramirez ha dit...

m'he trobat amb força gent que opina el mateix, per aix`po em vaig mostrar ecèptica si continuar-lo o no... però em va acabar agradant, i molt :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails