19 d’agost 2011

Premis Delta: 50 anys amb el disseny 1960-2010 (Palau Robert)

Molta gent m'havia parlat d'aquesta exposició i al final (mesos després!!!!) he decidit deixar-m'hi caure. Si us interessa el que diré, us informo que la expo estarà crec que fins a octubre (havia d'estar-s'hi menys temps però crec que la van prorrogant!)

L'exposicó "Premis Delta: 50 anys amb el disseny 1960-2010" és una recopilació que per primera vegada es fa amb objectes que han guanyat aquest premi de disseny. Jo no hi entenc massa i ho desconeixia força, però es veu que s'atorguen des de 1961 (ADI-FAD, Asociació de Disseny Industrial del Foment de les Arts i el Disseny de Barcelona).Serveixen per donar reconeixement a objectes de disseny fets al país.

Aquí veiem una part de la exposició. Fixeu-vos-hi bé que hi ha moltes coses:


L'exposició està organitzada en cinc dècades, i expressa com el disseny ha passat de ser una cosa minoritària a ser part de la nostra vida, del nostre dia a dia.

M'encanta aquesta foto (bé, ma'agrada el que hi surt a la foto):

Si algun dia sóc inventora i/o, em compraré una llibreta per fer dibuixos així. De fet mentre veia la exposició m'han vingut al cap dues coses:

1) Que a Argentina hi ha escoles per a inventors (ho vaig descobrir al llibre del Marc Serena: "La volta dels 25", del qual ja vaig parlar-ne) i que deu ser guai ^^
...i oju, que ja sé que sembla que estigui barrejant dos conceptes i que inventar i dissenyar no són sinònims, ho sé. De fet la exposició no parla d'invents, parla de millores de productes existents gràcies al disseny.
Però bé, un pensament duu a l'altre.......... :)

2) M'ha vingut al cap un record oblidat: quan feiem ... mmm... Anàlisi de contingut, crec, teníem uns llibres als quals havíem d'assignar.... matèria, crec, i un era de coses de disseny. Recordo que em vaig passar l'hora mirant aquell fantàstic llibre. Era xulo...
Però no marxem del tema... aquí sota, més disseny. Parades d'autobus. 

El món està ple de disseny.
.
Disseny que no té perquè ser seriós... ;-)
 Oh Maria, keep my data safe (pendrive)

Sigui com sigui, jo recomano aquesta exposició del Palau Robert. Gratuïta, amena, interessant....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails