25 d’agost 2011

Història de l'U (Rosa Osuna)

Vull dedicar l'entrada d'avui a un llibre infantil que em va regalar fa temps una amiga i que em va encantar. És aquest:
.

L'U és un ninu de plastelina (o fang blanc, sí) que es planteja quina serà la seva funció en aquesta vida.
El conte és entranyable, tant per les imatges com per les petites frases que va dient (un petit paràgraf per pàgina). La primera vegada que es veu s'agrada, però troba que té uns ulls poc expressius, unes cames molt petitetes i una boca que no li permet menjar entrepans.

Ell no té tot això, és simplement una figureta, i no sap quin serà el seu destí. 
A través de les pàgines anem veient les diferents possibilitats (un personatge de còmic? un súper heroi? ... acabarà a la paperera?)
Però l'U ho té clar: mentre jo sigui aquí i tu m'escoltis, m'agradaria ser el teu amic.

Em resulta un llibre encantador, i estic segura que no sóc l'única que ho pensa. Jo de vosaltres, si us agraden els llibres infantils amb un toc filosòfic, si teniu algun amic gran o petit a qui li pugui agradar, compreu-lo, regaleu-lo. És molt maco.
.
Història de l'U / Rosa Osuna
Barcelona: Thule, 2010
978-84-92595-49-5
.

1 comentari:

Anònim ha dit...

M'alegra saber que et va agradar! Ara al setembre vindré un dia a Bcn per anar a mirar llibreries amb ma mare! ja t'avisaré per veure'ns! :)

Neus F

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails