26 d’agost 2011

Francesc Català-Roca, a la Pedrera

Fins al 25 de setembre esteu a temps de veure aquesta exposició a la Pedrera (Obra Social Catalunya Caixa). Em va agradar molt!:

.
Francesc Català-Roca va ser un fotògraf (1922-1998) que va fer moltíssimes fotos de l'Espanya quotidiana dels anys 50. És com un testimoni del país que ja no existeix... tot i que això no és del tot cert perquè segur que moltes fotografies podrien fer-se ara mateix i no es notaria la diferència (potser en la roba).

Les fotos de l'exposició són totes en blanc i negre i la majoria estan súper bé. També hi ha una segona part de l'exposició on hi ha fotografia d'arquitectura (edificis moderns) que si bé per mi va ser una mica més rollo, no deixa de ser interessant (diu la web que és la faceta més desconeguda pel gran públic, i segurament tingui raó).
Bé, jo no hi entenc gaire i les fotos de la gent em van arribar, les altres no.


"Quan fem una fotografia tenim tantes possibilitats, 
punts de vista i situacions, que el simple fet de triar ja és una creació"

L'exposició es divideix en 5 parts:
- L'instant decisiu
- La mirada selectiva
- El testimoni silenciós
- Carrascosa del campo (fotos de toreros que no em van emocionar massa...)
- La memòria construïda
- Arquitectura (aquesta és la part que deia que no té tanta emoció) (per mi)
.
Aquí us deixo amb algunes de les fotografies (cortesia de Google Imatges). La primera és la que s'ha utilitzat de coberta per La sombra del viento del Zafón ;) [no ho sabia.. i quan vaig  veure la foto a la expo vaig pensar... "ah, coi!"]

 


Enllaços interns relacionats:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails