05 d’agost 2011

Amsterdam (I): la ciutat en cinc imatges

Encara no havia comentat res d'Amsterdam! Ho repartiré temàticament (la biblioteca, per exemple, mereix una entrada per si sola, que era molt maca :D).

Avui, comentaris generals de la ciutat partint de cinc fotografies.

1. El RED LIGHT, el famós barri vermell... curiós, sí, curiós (queda molt raro, classificar-lo així?) jajajajaja! Ties de tots colors i mides (no ho dic en mal to, eh!) però els carrers amb nois, no els vaig saber veure................. jajajajaj!


2.  El país de les BICICLETES. Quina por vaig passar: cada cop que passava pel carrer, tenia por que una d'elles m'aixafés! N'hi ha moltes... centenars... milers... que dic? MILIONS! a tot arreu on miraves hi havia dues-centes bicicletes funcionant i tres mil d'aparcades... ja no puc tornar a mirar els carrils bici de la mateixa manera... ;)


3. Els canals. Què macu.
La veritat és que aquests "riuets urbans" donen  una personalitat única a la ciutat... segons van explicar, ho tenen tot súper controlat. Cada centímetre d'aigua de més o de menys el tenen re-calculadíssim, ja que si hi ha massa aigua és dolent. Si n'hi ha menys, també.
Això, però, fa que la ciutat també tingui una humitat enorme.
M'encanta també la gent que viu en barquetes-casa (més de dos mil). No pot fer-ho tothom qui vol i estan molt regulades (em va fer recordar quan vaig estar fa anys a Oslo i vam dormir en un hostel-barqueta) :-)


4. Aquesta quarta no té res d'especial, però m'encanta trobar botigues frikis i mones. Vaig trobar un carrer on n'hi havia vàries (prop de la Dam Square) i aquesta foto d'aquí sota correspon a una d'elles :)


5. Per últim, la planta nacional, els tulipans (en català es diu així?).
Prop també de la Dam Square hi ha el mercat de les flors. Allà podeu trobar-hi de tot i més. Aquesta d'aquí sota és només la foto d'una de les paradetes.

.
I res, fins aquí per avui. Ja seguiré parlant d'Amsterdam i de mil coses més ^_^ ara la meva il·lusió es centra en que d'aquí una setmana justa marxo a Roma i Viterbo, la ciutat que va fer de mi el que sóc ara (bé, potser he exagerat, però algo de raó en aquestes paraules hi ha!)

3 comentaris:

Soyyoeldani ha dit...

Wo!!!

No he estat mai a Amsterdam... però algun dia caurà!

Crec que en català es diuen Tulipes... jejeje

Passat-ho guai a italia!

David Moragas Llevat ha dit...

Hola! em dic David, porto el bloc "muraguilles" i he entrat al teu perquè et vaig escoltar a Ona Valls. Dues anotacions: 1. M'agrada molt l'espai! he estat llegint un parell d'entrades i m'han agradat molt. 2. Poso el comentari en aquesta entrada perquè la foto 4 que has penjat és genial! Mai he estat a Amsterdam, sembla molt "xulo". A re-veure (o re-llegir!)

David.

Eli Ramirez ha dit...

1- Dani, ves-hi! t'encantarà :)

2- David: el teu blog és genial, m'encanten les teves fotos!!! Jo tb t'he sentit a la ràdio jejeje :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails