15 de juny 2011

LibraryThing (càpsula TIC - COBDC)

Ahir vaig anar al curs "LibraryThing, la catalogació social", una càpsula TIC que feia el COBDC. El profe era el Ferran [unquepassava], un amant dels pollitos que dormen en colchons ;-)


Tenia moltes ganes de fer el cursillo aquest. LibraryThing sempre m'ha cridat l'atenció, però mai m'hi havia parat a mirar-me'l bé. Ara ja sí!

Què es LT? us poso el que diu la Viquipèdia...
LibraryThing és un lloc web per a la catalogació compartida, una mena d'experiment social per a compartir catàlegs, comentaris i valoracions de llibres. Aprofita tecnologies de tipus Z39.50 per capturar dades bibliogràfiques de catàlegs públics d'arreu del món. El lloc web està disponible en moltes llengües, i les traduccions també s'assoleixen d'una manera cooperativa.
LibraryThing va ser desenvolupat per Tim Spalding i va començar a estar accessible l'agost de 2005.


El curs es va dividir en dues parts: la primera on el Ferran va explicar la teoria (primer exposant que significa el 2.0 i després amb les característiques pròpies de l'eina) i la segona on va explicar més la pràctica (com incloure un llibre,  les fonts d'informació des d'on es xucla...hi ha el CCUC eh!).

Conclusió: està guai el LibraryThing aquest, ja que permet que a nivell personal puguis tenir els teus llibres ben catalogadets (llibres que tens a casa, llibres per llegir, llibres que has llegit però que no tens...etc.). Jo ja m'he fet el meu compte i ja he començat a posar llibres. Bé no sé si ho estic fent bé però ja niré aprenent (m'he de pensar millor quines col·leccions i quines etiquetes hi estableixo...)

(ho estic pulint, està en obres xDD)

Pd. El Powerpoint utilitzat pel curs us el podeu descarregar del seu blog. AQUÍ

1 comentari:

Ferran (Un que passava) ha dit...

Estic content que t'agradés el cursillo. El proper els faré de tècniques de ganxet 2.0 per fer pollitos i colchons... (quines ganes de provocar-me).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails